Трябва много летене в различни видове условия. Това каза пред БНР ген. Спас Спасов, бивш военен пилот, председател на фондация "Български ВВС", член на съюз "Атлантик".
Той подчерта, че информацията за инцидента, с която разполага, е изключително оскъдна:
"Това, че се е допуснала такава грешка или каквото е, ние все още не знаем, представете си, че може да има и някакъв проблем в техниката, може да е отказал някакъв елемент от двигател или от управлението на самолета".
Този вид самолети L-39 са с много добри качества, подчерта ген. Спасов.
По отношение на поддръжката, той заяви, че колкото и да са стари, самолетите винаги се поддържат на високо ниво:
"Защото всеки елемент в самолета има някакъв ресурс. И когато изтича този ресурс на елементите, те се подменят. Самолетите винаги се поддържат във висока експлоатационна годност".