КЗП установи нарушения при онлайн търговци относно предлаганите намаления

Pixabay
share

Комисията за защита на потребителите (КЗП) провежда кампания за проверка на онлайн магазини по отношение на обявените от тях летни намаления на цените, като е установила нарушения. Съобщението за това е публикувано на интернет страницата на КЗП. 

Установено е, че в по-голяма част от проверените онлайн магазини не е посочен срокът, през който стоките се продават с намалени цени, което противоречи на разпоредбите на Закона за защита на потребителите (ЗЗП), посочват от Комисията.

В тази връзка КЗП призовава търговците да спазват стриктно изискванията на ЗЗП, като имат предвид, че всяко съобщение за намаление на цените трябва да посочва стоките и услугите или групата стоки и услуги, за които е валидно намалението на цените, както и условията, при които то се извършва.

Можем ли да се предпазим от опасни стоки?

Срокът, през който стоките и услугите се продават с намалени цени, също трябва да бъде посочен.

Намалението не може да бъде за по-малко от един ден и за повече от един месец, припомнят от КЗП.

Съобщението за намалението може да бъде представено чрез поставяне на новата цена до предишната, която е зачертана, чрез думите "нова цена" и "предишна цена", последвани от съответните суми, чрез посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до предишната цена, която е зачертана.

КЗП напомня на търговците, че "предишна цена" е най-ниската цена на стоката или услугата, която търговецът е прилагал през период, не по-кратък от 30 дни преди датата на намалението.

Водещи новини

Още новини