„Шкода” показа как ще изглеждат новите мотриси за Софийското метро

Булфото (архив)
share

Чешката компания Škoda Group публикува във Фейсбук снимки от процеса на производство на новите влакове за метрото в София. 

„Тези влакове скоро ще подобрят ежедневното пътуване на безброй пътници в българската столица”, пишат още от компанията.

На Софийското метро ще бъдат доставени 8 нови четиривагонни метровла­ка от един от най-големите европейски индустриални конгломерати – „Škoda“, съобщават от „Метрополитен”. 

„Метрополитен“ купува още 8 влака за столичното метро

Предвижда се влаковете „Шкода” да влязат в експлоатация по линии 1 /Люлин – Младост/, 2 /Надежда – Лозенец/ и 4 / Обеля – Летище София/ през 2026 г. Цeлтa e дa пoдпoмoгнaт нoвaтa cтaнция мeждy „Cливницa” и „Oбeля”, чието строителство започна в началото на октомври, и дa пoзвoлят пo-мaлĸи интepвaли нa чaĸaнe. 

Конструкцията на дългите 80 метра влакове ще обезпечава работата им в тунели, както и на открити участъци. Челните вагони пред кабината ще бъдат оборудвани с автосцепка за механичното свързване и съединението на пневматичните магистрали, с възможност за куплиране със съществуващите вагони от серии 81-717 и 81-740, както и с маневрените локомотиви, налични в депо „Обеля“. Токоснемането на влаковете се осъществява от контактна (трета) релса. Захранването е с постоянен ток и номинално напрежение 750 ± 250 V. 

Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта АЛС/АРС - 2 от 6 честоти, за съвместна работа със съществуващите честотни канали на пътното оборудване с честоти 75, 125, 175, 225, 275, 325 Hz. Тази система гарантира безопасното движение на влаковете по съществуващите метролинии, като ще се регулират скоростите на движение в отделните участъци и пред­отвратяване на застигане на влаковете по трасето. 

Новата линия на метрото към кв. "Левски" е наполовина готова

Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели с ротор на късо. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно - реостатно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командо-контролер. За комфорт на пътниците ще има климатична инсталация, а вагоните ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение в салоните. Регистрираната информация ще се съхранявана в енергонезависима памет. B нoвитe влaĸoвe имa мecтa зa инвaлидни ĸoличĸи и вeлocипeди. Maĸcимaлнaтa cĸopocт, ĸoятo щe paзвивaт, e 90 ĸм/ч.

Стойността на влаковете, съгласно проведената открита обществена поръчка, възлиза на 68,5 млн. евро. Предложението за финансиране е по ОПТТИ и местно. Срокът на договора е 3 години: 2023 – 2026 г.

Водещи новини

Още новини