-
03 юни 2024 15:35
- 974
- 3
„Метрополитен“ стартира обществена поръчка за доставка на 8 влака, които да обслужват първа, втора и четвърта линии на метрото в София. Прогнозната стойност е 140 млн. лв. без ДДС, а оферти се подават до 22 юли. Въпросният подвижен състав, предвиден по търга, ще е допълнение към вече поръчаните 8 метровлака от чешката компания Skoda.
Миналата година „Метрополитен“ сключи договори със Skoda и Siemens Mobility за доставка на общо 16 метровлака, като половината от тях са предвидени да возят пътници именно по първа, втора и четвърта линии. Най-вероятно обаче те няма да са достатъчни, след като бъдат завършени разширенията на подземната железница към кварталите „Люлин“ и „Обеля“.
В документацията към стартиралия търг е посочено, че при откриване на процедурата не е осигурено финансиране. Договорът ще се сключи при условията на чл. 114 от ЗОП.
Разпоредбата в Закона за обществените поръчка предвижда, че реалното изпълнение на поръчката може да започне след осигурено финансиране от възложителя и гаранция за изпълнение от изпълнителя. Ако обаче след изтичане на тримесечен срок от сключване на договора не е осигурено финансиране, всяка от страните може да поиска прекратяването му без предизвестие. Договорът се счита за прекратен и ако е бил сключен, но в продължение на 10 месеца не е осигурено финансирането.
16-те метровлака по договорите със Skoda и Siemens Mobility се финансират по линия на две оперативни програми. Критерият за възлагане е „оптимално съотношение качество/цена“, а срокът за изпълнение - 36 месеца.
В документацията към търга е посочено, че влаковете трябва да бъдат с по 4 вагона, с обща дължина 81 метра, асинхронни двигатели и рекуперация при движение в спирачен режим. Захранването да е изпълнено чрез долно токоснемане с токоприемници разположени под трета релса. Захранващо напрежение 750 V DC. Предлаганият влак трябва да е съвместим и функционално годен за експлоатация с АЛС/АРС и останалото пътно оборудване, монтирани на първа, втора и четвърта метролинии. Влаковете трябва да могат да работят без да се изисква монтиране на допълнително стационарно оборудване по линиите и в диспечерските пунктове, информира Economic.bg.
Последвайте канала на
Свързани новини
Край на сагата! Везенков с нов отбор в НБА
ЦСКА - София се прицели в нападател от Втора Бундеслига
Sportal.bg посети базата на Шалке 04
“Контра”: Повече помага или повече пречи Роналдо на Португалия в момента?
Block Out: Боян Йорданов продължава с волейбола и на 41, но поема в друга посока
Евро 2024 - всичко най-интересно от 27-и юни
Коментари 3
Добави2024.06.03 | 17:13
2024.06.03 | 17:37
Добави коментар
Водещи новини
Главчев за отказа на Радев: Нямам представа какво го е смутило, притеснило и уплашило
27 юни 202419:13
Ангел Найденов: Отказът на президента Румен Радев да ръководи българската делегация на срещата на върха на НАТО е силно смущаващ
27 юни 202420:33
Проф. Тодор Танев: Този път на ход е Пеевски
27 юни 202421:19
Славчо Велков: Знам точно как е влязъл Брендо под носа на службите, няма заплаха към лидери, това е политически театър
27 юни 202421:35
Ива Митева: Очевидно отиваме на избори, Борисов много е пораснал
27 юни 202421:05
Водещите новини! Радев няма да участва в срещата на върха на НАТО във Вашингтон. Доклад на САЩ: в България се наблюдава ръст на антисемитизма (и още…)
27 юни 202419:14
Тежка катастрофа в Козлодуй, двама полицаи са пострадали
27 юни 202422:37
Намаляват скоростта на магистралите
27 юни 202422:20
Невиждано бедствие в Тетевен, улиците са реки
27 юни 202419:29
2024.06.03 | 20:09