„Метрополитен“ купува още 8 влака за столичното метро

  • 03 юни 2024 15:35

  • 1123
  • 3
„Метрополитен“ купува още 8 влака за столичното метро
© Булфото (архив)

„Метрополитен“ стартира обществена поръчка за доставка на 8 влака, които да обслужват първа, втора и четвърта линии на метрото в София. Прогнозната стойност е 140 млн. лв. без ДДС, а оферти се подават до 22 юли. Въпросният подвижен състав, предвиден по търга, ще е допълнение към вече поръчаните 8 метровлака от чешката компания Skoda. 

Миналата година „Метрополитен“ сключи договори със Skoda и Siemens Mobility за доставка на общо 16 метровлака, като половината от тях са предвидени да возят пътници именно по първа, втора и четвърта линии. Най-вероятно обаче те няма да са достатъчни, след като бъдат завършени разширенията на подземната железница към кварталите „Люлин“ и „Обеля“.

В документацията към стартиралия търг е посочено, че при откриване на процедурата не е осигурено финансиране. Договорът ще се сключи при условията на чл. 114 от ЗОП.

Разпоредбата в Закона за обществените поръчка предвижда, че реалното изпълнение на поръчката може да започне след осигурено финансиране от възложителя и гаранция за изпълнение от изпълнителя. Ако обаче след изтичане на тримесечен срок от сключване на договора не е осигурено финансиране, всяка от страните може да поиска прекратяването му без предизвестие. Договорът се счита за прекратен и ако е бил сключен, но в продължение на 10 месеца не е осигурено финансирането.

Новата линия на метрото към кв. "Левски" е наполовина готова

16-те метровлака по договорите със Skoda и Siemens Mobility се финансират по линия на две оперативни програми. Критерият за възлагане е „оптимално съотношение качество/цена“, а срокът за изпълнение - 36 месеца. 

В документацията към търга е посочено, че влаковете трябва да бъдат с по 4 вагона, с обща дължина 81 метра, асинхронни двигатели и рекуперация  при движение в спирачен режим. Захранването да е изпълнено чрез долно токоснемане с токоприемници разположени под трета релса. Захранващо напрежение 750 V DC. Предлаганият влак трябва да е съвместим и функционално годен за експлоатация с АЛС/АРС и останалото пътно оборудване, монтирани на първа, втора и четвърта метролинии. Влаковете трябва да могат да работят  без да се изисква монтиране на допълнително стационарно оборудване по линиите и в диспечерските пунктове, информира Economic.bg.

Последвайте канала на

Владимир Василев
1123 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар

2024.06.03 | 20:09

3
Съпрyгът ми и аз свaлиxме излишнитe килoгpами бeз диeтa и cпopт и самo за две сeдмици. Най-ефeктивното лeкаpcтвo, което помогна на милиoни и ще ви пoмогнe:----> shorter.me/keto

2024.06.03 | 17:13

1
ИСКАМЕ СЪВРЕМЕННИ НЛАКОВЕ А НЕ ОТ ВРЕМЕТО НА ХИТЛЕР. ИЛИ НЕ КУПУВАЙТЕ НИЩО ЗАЩОТО ПОДОБНИ ПОКУПКИ СА КРАЖБА ОТ ДЖОБА НА НОРМАЛНИТЕ ХОРА. ПРЕВЪРНАХТЕ БЪЛГАРИЯ В СМЕТИЩЕТО НА СВЕТА. НЯМА ДА ОТВАРЯМ ТЕМА ЗА ОТРОВИТЕ КОИТО ВИ ПРОДАВАТ ХИПЕРМАРКЕТИТЕ. НИКЪДЕ ГО НЯМА ТОВА ПО СВЕТА. ПОВЯРВАЙТЕ МИ . ОБИКОЛИЛ СЪМ ПОЧТИ ЦЯЛА ЕВРОПА И ИЗВЪН НЕЯ. ПОДИГРАВАТ СЕ С БЪЛГАРИЯ.
Бе

2024.06.03 | 17:37

2
направо си го кажете, че искате руски влакове. като ни окупира Русия с радост ще се возите в тях!

Добави коментар

Водещи новини