Институт за Пътна Безопасност със сигнал.
По време на инспекцията на Института за пътна безопасност от 13.06.20224г. на тунелите „Мало Бучино“, „Люлин“ и „Големо Бучино“ по трасето на АМ „Люлин“ се установиха сериозни дефицити на безопасност.
- липсва осветление и в трите тунела;
- монтираните ОСП /мантинели/ са повредени в следствие на ПТП на 8 места, но АПИ не са предприели действия за обезопасяване на опасните места;
- след ремонтните дейности по асфалтовото покритие не е положена маркировка.
- не е почистена тревната растителност, като на места навлиза върху пътното платно и ограничава видимостта по посоката на пътя.
Считаме, че е налице много висок риск от настъпване на тежко ПТП. Настояваме отговорните служители от АПИ да предприемат незабавно действия по обезопасяване на АМ „Люлин“ в отсечката от гр. София до гр. Перник и да бъде предоставена методологията за анализ на риска, която се изисква съгласно 2004/96/EC.
Проблемите, които сме установили, са хронични и ние многократно сме ги посочвали както на Стопанина на пътя, така и на ДАБДП. Съгласно съвременните разбирания тунелите се класифицират като средно дълги и в съответствие с чл.13 на Директива 2004/96/EC трябва да бъде извършен анализ на риска. Тъй като проблемите са налични за поредна година и след като бе многократно обявена „Война на войната по пътищата“ ИПБ изисква методология, съгласно която е взето решението да не се прави нищо по тези съоръжения представляващи национален интерес.