При тунелите „Мало Бучино“, „Люлин“ и „Големо Бучино“ се установиха сериозни дефицити на безопасност

Булфото (архив)
share

Институт за Пътна Безопасност със сигнал.

По време на инспекцията на Института за пътна безопасност от 13.06.20224г. на тунелите „Мало Бучино“, „Люлин“ и „Големо Бучино“ по трасето на АМ „Люлин“ се установиха сериозни дефицити на безопасност.

Тази нощ ограничават движението в тунел „Топли дол“ на АМ „Хемус“

- липсва осветление и в трите тунела;

- монтираните ОСП /мантинели/ са повредени в следствие на ПТП на 8 места, но АПИ не са предприели действия за обезопасяване на опасните места;

- след ремонтните дейности по асфалтовото покритие не е положена маркировка.

- не е почистена тревната растителност, като на места навлиза върху пътното платно и ограничава видимостта по посоката на пътя.

Считаме, че е налице много висок риск от настъпване на тежко ПТП. Настояваме отговорните служители от АПИ да предприемат незабавно действия по обезопасяване на АМ „Люлин“ в отсечката от гр. София до гр. Перник и да бъде предоставена методологията за анализ на риска, която се изисква съгласно 2004/96/EC.

Проблемите, които сме установили, са хронични и ние многократно сме ги посочвали както на Стопанина на пътя, така и на ДАБДП. Съгласно съвременните разбирания тунелите се класифицират като средно дълги и в съответствие с чл.13 на Директива 2004/96/EC трябва да бъде извършен анализ на риска. Тъй като проблемите са налични за поредна година и след като бе многократно обявена „Война на войната по пътищата“ ИПБ изисква методология, съгласно която е взето решението да не се прави нищо по тези съоръжения представляващи национален интерес.

Водещи новини

Още новини