Липсват техници за старите асансьори - опасни са и няма резервни части

Булфото (архив)
share

Всяка година у нас се пускат в експлоатация асансьори, а се оказва, че няма техници, които да ги поддържат. Това показват данните на Българската асансьорна асоциация.

Главният секретар на Асоциацията Николай Маринков уточни в "България сутрин", че новите асансьори в страната са над 1000.

Недопустимо: Летим в шахтите, защото не събираме дребни суми за щит или нов асансьор

"За новите асансьори има техници. В момента това са модерни съоръжения, които превозват много хора всеки ден в световен мащаб. Има техници, които се командироват извън България, печелят по 3000-5000 евро на месец. Нека хората сами да помислят за колко пари може да бъде привлечен някой към една професия. Потребителите, които имат асансьори, трябва да има човек, който да се грижи за тях. Ние се грижим за безопасността на хората и техния живот", обясни той.

По думите му за новите асансьори има достатъчно млади хора, браншът се напасва и може да осигури работа, докато за старите асансьори е логично да няма техници. 

"Представете си в днешно време млад човек да бъде привлечен да се занимава с асансьор, който е с технология отпреди 50-60 и повече години. Вече не се произвеждат, опасни са и няма резервни частиЗнаят, че вероятността за инцидент е огромна и могат да лежат после в затвора", коментира още Маринков пред Bulgaria ON AIR.

Главният секретар на БАА е категоричен, че старите асансьори не могат да гарантират сигурност на хората и трябва да се заменят.

"Преди 10-11 години беше инициирано от тогавашния главен архитект на София обследване на всички панелни сгради в София. Бяха разработени параметри на съвременни асансьори, които могат да бъдат сложени в старите сгради. Проектът не беше осъществен", припомни Маринков.

В България в момента има регистрирани 497 фирми за поддръжка на асансьори.

"В няколко града на България имаше криза, защото са само стари асансьори. Нямаше нито една фирма, която да предоставя сервиз. Ако нямате договор с фирма, която е лицензирана и предоставя сервиз, асансьорът по закон е задължително да бъде спрян от експлоатация", обясни Маринков.

Главният секретар на БАА прогнозира, че при нормално развитие на пазарната икономика ще бъде все по-търсен, по-заплатен и по-ценен трудът на техниците.

"Държавата не си изпълнява функциите като контрольор на нашия сектор", завърши Маринков.

Водещи новини

Още новини