Националната агенция за приходите установи нарушениe в детски център в Пловдив.
При проверката в обекта, фискалните инспектори са констатирали случай, при който не е издадена касова бележки при заплащане на месечна такса. Контролните действия на НАП са извършени паралелно в два детски центъра – в Пловдив и в София, собственост на свързани фирми, съобщават от НАП.
Те са инициирани след телевизионен репортаж, в който родители твърдят, че не получават фискални бонове при заплащане на услугите.
В хода на проверките в двете детски градини, служителите от звеното за фискален контрол са изискали документи, изготвени при постъпването на всички деца, договори с външни дружества, документи, удостоверяващи разплащанията с тях, банкови извлечения за получените такси по банков път, договор за наем и др. Фискалните инспектори са извършили и проверка на касовите апарати, като е взета съдържащата се в тях информация за всички плащания в брой.
При проверката в детската градина в Пловдив, фискалните инспектори са установили, че една от фактурите и фискалният бон към нея не са издадени в момента на плащане, а няколко часа по-късно. Това е нарушение на действащото законодателство, за което се предвижда издаване на акт за установяване на административно нарушение и е предпоставка за прилагане на мярката „запечатване на обект“, категорични са от НАП.
Проверката на приходната агенция в детския център в София продължава, като предстои в кратките срокове да бъде анализирана събраната информация и в случай че се установи неспазване на законодателството, НАП ще предприеме необходимите мерки спрямо нарушителите.