Всички сме за това да има ред, но да не плащаме за него. Платеното паркиране, зоните за платено паркиране в центъра на града, е европейска практика и няма алтернатива. Това заяви в предаването „Денят започва“ на БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова. Алтернативата е хаос и коли навсякъде, а трябва да се ограничи влизането на много автомобили в идеалния център на града, допълни тя.
Повечето хора, живеещи в центъра на столицата, подкрепят философията на наредбата. Всички сме за това да има ред, но да не плащаме за него, каза тя. По думите й, всичко е въпрос на диалог. Целта на промените е да се запази историческият център на София, да се покажат археологическите открития в района и да се отвори пешеходно пространство. Искаме София да стане град на хората, а не град на автомобилите, за да се запази духа на града. Мислим и за автомобилите с новите пътища и връзки, допълни кметът на столицата.
В последния ден на месец август се пуска новият лъч на метрото. С това 30 000 софиянци ще могат да се възползват от този евтин, удобен и чист транспорт. Паркинги с капацитет няколко хиляди автомобила се откриват поетапно в столицата, за да се стимулира ненавлизането на автомобили с центъра.
Идеята за буферните паркингите е да се стимулира ползването на метрото. На този етап не предвиждаме увеличаване на цените на билета за подземния транспорт. Основното ни усилие е да дадем алтернатива на хората те да могат да вършат своята работа, използвайки обществен транспорт, коментира Фандъкова. Искаме да има баланс, да има алтернативи, но да освободим центъра от автомобили, каза тя.
Кметът на София каза, че предстои доставката на нови 50 тролейбуси, нископодови и оборудвани с климатици. Подготвя се проект, с който да се кандидатства за европейски средства за закупуване на сто автобуса. Ще има удължаване на транспортни линии, обвързани с новите линии на метрото.