Столичното метро може да се сравни по качество на изпълнение и архитектурни решения единствено с метрото в Москва.
В това са категорични всички, които вече са успели да зърнат новите 11 станции на софийската подземна железница, които ще бъдат открити официално в петък. Лондонското метро е много практично, но е старо и не може да се похвали с лукса, на който ще се радват пътниците по новата линия на столичния метрополитен, твърдят завърнали се от олимпиадата експерти. Руснаци вече са търсили родните строители, с които преговарят да градят и разширението на метрото в Москва. Изграждането на подземната железница у нас всъщност е започнато именно от инженери, дипломирали се в бившия СССР, пише в. "Стандарт". Тогава ние сме се учили от тях, а сега сме на нужното ниво да ни търсят като специалисти, обясни Боян Делчев. Той е ръководител на проекта за строеж на част от столичното метро в участъка между бул. "Джеймс Баучер" и НДК от страна на Обединение "Метро Трейс".
Подземната станция НДК, която ще бъде открита в петък, всъщност е прокопана още преди 31 години, когато е строен и Дворецът на културата. Много по-трудно е да превърнеш нещо, проектирано преди 3 десетилетия, в модерна станция, категоричен е Делчев. Че архитектът и инженерите са се справили с предизвикателството става ясно в момента, в който слезете под земята. Станцията при НДК прилича на огромна вълна от енергия, движение и светлина. За впечатлението помагат отблясъците по стените, облицовани със стъкло, внесено от Белгия. Ефектът се подсилва и от червените спирали по тавана на станцията, които се отразяват в луксозния гранит на пода. Плочките са така подбрани, че да няма риск от подхлъзване или пързаляне. На входовете на всички станции са поставени платформи от термозащитен гранит, които да обират влагата при дъжд и сняг. Че сте при НДК, показва и огромно пано на стената на метрото, изработено от Хели Агопян. Метростанцията е в унисон с културния дворец над нея и бившия Пасаж, по които излизате от метрото.
Следващата спирка на железницата е при хотел "Хемус". Нарича се "Европейският съюз", за да покаже, че софиянци и гостите на столицата ценят финансовата помощ на ЕС, благодарение на която метрото ще реши драмата с трафика на София. Тази станция е решена по-раздвижено, в унисон с емблематичния за града Мост на въздишките и влюбените. Тя е с несиметрични фигури и мраморни мозайки. Решена е в розово-виолетово, бяло и сиво. Станция "Джеймс Баучер" пък е предимно от гранит, като специален акцент придават осветителните тела, вградени в колоните и амфорите под тях. Идеята за връзка с природата сме постигнали чрез използването на заоблени, обтекаеми природни форми, които омекотяват интериорното пространство, обилна светлина и свежи контрастни цветове, обясни архитектът на станциите при НДК и хотел "Хемус" Фарид Пактиавал.