Месеци преди началото на летния туристически сезон рекламата за Южното ни Черноморие започна. Предвидени са 2,4 млн. лева. Директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов определи като ключово отделянето на средства за реклама на морските общини.
"Добри пари. Имаме съучастие - 60% от Министерството на туризма, 40% са от местни фирми. Ключово е това, че се първи с туроператори", коментира Драганов в студиото на "България сутрин".
Туристите в даден град зависят от местния туристически гении, напомни той.
"Кметът, главният архитект, експертите по туризъм, местната общност - това е стъпка напред. Стои въпросът за координация. В момента имаме хаотична реклама. За да се позиционира във времето, нашата конкуренция си е направила туристическа организация, която се занимава с рекламата. Ако някой мисли, че българският туризъм се крепи на 5 млн. или 18 млн. лв., които министерството получава от държавен бюджет, съжалявам. Тези туристи идват чрез техните телефони", смята директорът на Института за анализи и оценки в туризма.
Това дава яснота до каква степен хотелите ни са с дигитализация, че да привлекат самостоятелно туристите, подчерта Драганов.
"Знаем, че 38%, например, се завръщат в България. Това са данни, които следи от години. Тази година очакваме морето да се върне от нивата през 2019 г. Това става с 50% увеличение на седалките на английския пазар, интензивна реклама в Германия", обясни директорът на Института за анализи и оценки в туризма в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той добави, че причините да загубим немския пазар са много и прогнозира, че годината ще бъде върхова по отношение на туризма.