През изминалата година до омбудсмана на страната са подадени най-много оплаквания за целия период на съществуването на институцията. Сигналите са над 3 600.
За януари тази година са постъпили над 530 оплаквания, а за февруари те са вече 619, каза по време на отчета си пред депутатите омбудсмана на Република България Константин Пенчев. Областите, в които институцията успява да помогне на хората при споровете им в администрацията и доставчиците на обществени услуги, стават все повече, посочи Пенчев:
Пред омбудсмана предстои едно ново предизвикателство - да изпълнява функциите на национален превантивен механизъм, затова, разбира се, трябва да имаме и последните законови промени. Време е да се помисли и за ролята на обществените посредници. Има нужда от по-прецизна регламентация в Закона за местното самоуправление и местната администрация. Искам да ви кажа, че от 263 общини само 22 имат обществени посредници.
Александър Радославов от Коалиция за България коментира, че все още има неадекватни очаквания за намеса на омбудсмана:
В нашите български правни реалности, омбудсманът в известен смисъл е парламентарен омбудсман. Той следва да информира много по-често, според нас, Народното събрание за всички проблеми и безобразия, на които се натъква.
3600 се жалвали на омбудсмана през 2010 г.
- 12.05.2011 | 14:37
- 811