С душ кабина, климатик и камери разполага всеки един от новите спални вагони на БДЖ.
Шест от луксозните придобивки са вече в хангар на железопътното депо за пътнически превози в Пловдив. Общо 30 нови спални вагона са поръчани от БДЖ да се изработят от турската компания Turkish Wagon Company – TUVASAS. Всички те отговарят на съвременните изисквания за комфортно, безопасно и бързо пътуване, пише в. "Монитор". Пригодени са да се движат със скорост до 160 км/час, каквато ще вдигат влаковете по високоскоростната жп линия Пловдив – Свиленград. Според експерти обаче ходовата част на новите вагони може да се движи без проблеми дори с 200 км/час
До края на годината у нас ще пристигнат още десет от новите спални вагони, пет от които са специално пригодени за трудноподвижни лица.
В момента английската компания „Корейл Рейл” тества първите шест вагона в Пловдив, чиито изпитания се очаква да приключат успешно до края на август.
Най-интересното е, че за първи път в Европа у нас ще бъдат сертифицирани вагони по техническа спецификация за оперативна съвместимост. Това означава, че с този сертификат вагоните могат да пътуват във всяка държава от Европейската общност без никакви допълнителни условия, съобщи Цветан Минчев, ръководител отдел „Пътнически вагони” към „БДЖ Пътнически превози” ЕООД. Той уточни, че придобивката предлага много висок комфорт за спящите във влака.
Всички вагони са климатизирани, като температурата може да бъде регулирана индивидуално във всяко купе. Броят на леглата в купе са по три, които могат да се сгъват и да станат седящи места. Тримата пътници разполагат с шкафче за дребен багаж, закачалка за по-дълги дрехи и отделно багажно за по-обемисти куфари. Отделно от това спящите имат компактна мивка в купето с топла и студена вода и голямо огледало над нея. Край леглата има индивидуално осветление, което не пречи на останалите пътници. Самото купе също е оборудвано с осветление, което може да се регулира.
Във всеки вагон има по 10 спални кабини, на които се полага освен общ санитарен възел, така също дори и душ кабина. До тях е позиционирано купето на шафнера, който може да прави на пътниците еспресо от кафемашина, има хладилник и микровълнова фурна.
Вагоните отговарят и на изключително важното условие да са пожаробезопасни. Те са изградени изцяло от материали с клас на горимост В. Освен това имат изградена пожароизвестителна система от най-нов вид, която реагира на температура и дим. Коридорите се наблюдават и от камери с цел по-висока безопасност за пътниците. Вратите на вагоните са немски и се затварят автоматично, щом влакът вдигне скорост над 5 км/час. Те са пригодени и за хора със зрителни проблеми. Челните врати са също автоматизирани и могат да се отварят от пътниците с бутони.
Интериорното оформление на вагоните също е на ниво, а пушенето навсякъде в новите спални вагони е забранено.