Около 70% от превозните средства от наземния транспорт в София остават без акустична пътническа информация, която е съществен елемент от достъпността му за хора със специални сетивни потребности.
Освен за хората със зрителни проблеми, гласовото оповестяване е важен ориентир за хората, които не са от града или не използват ежедневно обществения превоз.
До този проблем се стигна след като Център за градска мобилност ЕАД премина на нов доставчик на услуга за контрол и управление на транспортната задача(АВЛ - б.р.), съобщи Марио Евстатиев, експерт в Комисията по транспорт на Столична община и кандидат за общински съветник от гражданската и експертна квоти на ВМРО-БНД.
Иннетерсно е, че за този проблем, който ще се появи при така наречената миграция се знае от 2022 година, когато като експерт в Комисията по транспорт и пътна безопасност, в няколко отделни писма и становища дадох да се разбере, че е необходимо решение, на база на което, след денят, в който старите АВЛ таблети бъдат изведени от експлоатация, гласовото оповестяване да се гарантира. Център за градска мобилност ЕАД не само не реши да работим в сътрудничество и диалог, но ръководството на въпросната структура категорично се противопостави на предложение от страна на транспортните оператори, да бъда включен като експерт в срещите, на които се обсъждат технически въпроси относно мигрирането от една към друга система.