Трябва ли да се въведе нова категория за управление на джипове и електромобили?

Pixabay
share

Нови шофьорски книжки за джипове и коли на ток и максимална скорост от 130 км/ч по всички магистрали в страните от Европейския съюз. Това е предложение на френска евродепутатка за подобряване на пътната безопасност.

Темата беше коментирана пред NOVA NEWS от бившия шеф на КАТ-София Алекси Кесяков и Красимир Георгиев, председател на УС на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

Според Кесяков се прави опит да се прокарват репресивни мерки срещу младите водачи. Той даде пример с изискването за управление на превозно средство над 1,8 тона, когато шофьорът трябва да е над 21 години.

По думите на Красимир Георгиев липсват подробности за тези предложения. "Нагледахме се и се наслушахме на фантастики и нереални неща, предложени от евробюрократи", заяви той. И акцентира, че преди е имало добра подготовка и качествени изпити. "Борим се за електронен контрол и електронизация на обучението на бъдещите водачи. Държавата упорито казва „Не”, коментира Георгиев. Според него това ще намали корупцията в сектора.

Той добави, че няма нужда от въвеждането на т.нар. шофьорска книжка - категория „B+”, за джипове и коли на ток, а ако автошколите имат желание, могат да осигурят часове конкретно на такъв тип превозни средства.

Алекси Кесяков каза още, че категорията „B+” би наложила необходимостта от допълнително обучение, а практиката трябва да се насочи към квалификацията на младите шофьори. Трябва да искаме въвеждането на най-добрите европейски практики, заяви Кесяков. Георгиев даде пример с Унгария, където още преди 20 години са електронизирали контрола на учебния процес.

Двамата експерти се обединиха около необходимостта за намаляване на допустимото съдържание на алкохол в кръвта до 0,2 промила, както и максимална скорост за дживени по магистралите от 130 км/ч.

Водещи новини

Още новини