Карлос Контрера и Марио Евстатиев: Столична община да преговаря с Прага и Бърно за трамваи

Карлос Контрера
share

"Внесохме предложение до кмета на Столична община с предложение да бъдат проведени преговори с чешките общини Прага и Бърно за доставка на пенделни мотриси. Проучванията на транспортните експерти на ВМРО показват, че поради подмяна на подвижния състав в тези два града има възмжност чрез преговори между Столична община и общините Прага и Бърно София да достави пет броя мотриси. В изминалите години на два пъти София договори подобни доставки с община прага за мотриси по ТМ 22." Това съобщи на официалната си страница общинският съветник и кандидат за кмет от ВМРО Карлос Контрера.

Предложението е да се проведат преговори с общините Прага и Бърно за закупуване на общо 5 броя пенделни мотриси от тип КТ8Д5, който е с висока степен на унификация на компонентите с нашите мотриси, също чешко производство. Работата по идеята е от над година, като за това време, с експерта в Комисията по транспорт и пътна безопасност Марио Евстатиев са проведени технически проучвания, наблюдения и анализи.

Първите нови трамваи бяха представени в София

"Сега всичко е в ръцете на кмета на Столична община. Работата на политическо и експертно ниво е свършена и въпрос на воля е, това предложение да се превърне в реална договореност с някоя от двете общини и да заменим опасните 58 - 65 годишни трамваи "Дюваг", които е напълно възможно във всеки момент да се разпаднат в движение, докато возят пътници. Ватманите в депо Искър вече сериозно се притесняват да ги управляват и само при мен като експерт, на бюрото си имама над 10 сигнали и становища, че тези возила трябва незабавно да бъдат спрени и заменени с нещо по-съвременно. През 2017 година, Столичен електротранспорт за малко не успя да придобие няколко броя КТ8Д5 от Мишколц, като мотивите на дружеството бяха, че мотрисите се нуждаят от основен ремонт. След това всички видяхме как Прага ги изкупи, ремонтира и използва на линия. Трябва перспективно и най-вече експертно мислене при такива казуси като този, в който на карта е поставена и сигурността на експлоатационен персонал, пътници и останалите участници в движението", обясни за NOVINI.bg Марио Евстатиев, съвносител на предложението.

Водещи новини

Още новини