Коментар на инж. Богдан Милчев, председател на Управителния съвет на Института за пътна безопасност. От 1995 г. до 2014 г. е работил в системата на МВР. Бил е ръководител на столичната структура на КАТ в периода 2011-2013 г.
Налице са организационни проблеми, налице са структурни проблеми и налице са корупционни проблеми, имаме корупция.
Ако ние не променим организацията си на работа, ако не променим структурите си на управление и не спрем корупцията в пътната безопасност, винаги ще мине и не мине време, когато телевизиите решат, че трябва да дадат гласност, защото всеки ден има подобни инциденти, всеки ден. Просто на телевизиите и продуцентите им се спуска отгоре дневния ред, кое е важно за обществото и кое не е. Не е самото общество, което определя дневния ред, защото ние нямаме общество.
Тука ключов е моментът, че вие няма да чуете по националните телевизии някой да говори за корупция в прав текст с имена и да каже: "Имаме тежък проблем, свързан с корупцията“. Аз неслучайно започнах нашия разговор с това, че на главния секретар брат му и сина му ходят по телевизиите и ни обясняват как МВР не е виновно, и как трябва да правим полигони, как трябвало нов Закон за движение по пътищата.
За какъв нов закон говорите, като МВР са внесли преди една седмица в Министерски съвет за обществено обсъждане над 100 промени в Закона за движение по пътищата?
И знаете ли, МВР не са ги съгласували тези промени с Държавната агенция за безопасност, която трябва да координира и да се гласуват тези неща, и това отговорно го заявявам.
Какъв закон, какви 5 лева?
Всеки си прави импровизация, отнемат общественото внимание с някакви палиативни мерки, за да могат да крадат.
Истината е, че тях единственото нещо, което ги интересува, са обществените поръчки, използват тези глашатаи по сутрешните блокове, за които споменах преди малко, за да ни отклоняват вниманието. Полигоните – ама полигонът какво ще ги научи тия шофьори? Малко по-добре да паркират. Стига глупости! Не че не трябва да има полигони, но нашият глобален проблем е свързан със системата за управление на риска, неразбирането и невъзможността на тези, които управляват в момента, да допуснат компетентни хора, защото тогава корупцията ще бъде ограничена и спряна.