-
23 ноември 2021 12:31
- 7877
- 0
Причините за зверската катастрофа с десетки жертви от РСМ на високоскоростния път „Струма” тази нощ, тепърва ще се изясняват. За безопасността на пътищата у нас отдавна апелира експертът инж. Богдан Милчев, когото потърсих за коментар сега. Той е председател на Управителния съвет на Института за пътна безопасност. От 1995 г. до 2014 г. е работил в системата на МВР. Бил е ръководител на столичната структура на КАТ в периода 2011-2013 г.
Този и още 1500 участъци ясно показват на какво ниво т.е., че ние, в България, нямаме никаква пътна безопасност. Нощната трагедия с десетките жертви от Северна Македония, точно това показва. У нас през определен период от време се случват такива инциденти като всеки следващ е по-голям и по-зловещ. Тъжното е, че не си правим никога изводи и предприемаме никакви последващи действия, за да се сложи край. Смятам, че затова са виновни българските политици, които не създадоха условия на експертите да си вършат работата.
Ние, от нашия Институт за пътна безопасност, всеки ден алармираме за проблемите на пътя, включително и през вашия сайт, но властите ни неглижират. До моментите, когато се стигне да ужаси като този на пътя за Своге, или като сегашния. Тези дни очаквам всички да се разтичат нагоре- надолу и да демонстрират колко са загрижени за хората и за пътищата.
Трагедията на магистрала „Струма” ни показа, че „Царят е гол”. Конкретно за нея ще споделя, че
в този район, примерно край село Боснек и преди са ставали много катастрофи и пак със смъртен изход.
Обичайно тези аварии се причиняват от човешки грешки, техническа неизправност на возилото или дефекти на пътя. Или пък и трите заедно. Предполагам, и дори подозирам, че в случая ще докажат, че става въпрос за човешка грешка.
Аз отдавна повдигам въпроса за международен одит на състоянието на пътищата в България пред много правителства, включително и пред служебното.
Защо не приеха идеите ми досега, нямам предства, попитайте политиците. Ние предложихме такава проверка да се направи от чужди експерти, защото в България всички са зависими от корупционната среда. Иначе е публична тайна, че качеството на пътищата у нас е проблемно – по отношение на проектиране, на маркировка, на смесите за пътната настилка и т.н.. Досега можеше да се направят много неща за превенцията на тези проблеми, но...
Най-често хората допускат грешки на пътя, тъй като се уморяват бързо, защото се налага да се взират в пътя, поради липса на маркировка или калпаво направена такава. Лошата организация на движение, неправилните знаци, липсата на контрол и т.н. , водят до това, че хората у нас допускат повече грешки на пътя, отколкото където и да е другаде. Затова е важно политиците ни да проумеят необходимостта да се направи транспортна система, която да намалява такива грешки.
Последвайте канала на
Свързани новини
Една година от трагичната катастрофа с македонския автобус на АМ "Струма"
23 ноември 202207:13
Близките на загиналите македонци на "Струма" внасят иск срещу АПИ за над 2 млн. лв.
17 октомври 202208:44
В РСМ: Управителят на фирмата-собственик на катастрофиралия на АМ Струма автобус е фалшифицирал лиценз за международен обществен превоз
05 септември 202218:55
Спряно е досъдебното производство за изгорелия македонски автобус на АМ "Струма"
29 август 202221:15
Пострадали и близки на загинали в катастрофата с автобус на АМ „Струма“ съдят АПИ за 750 хиляди евро
26 август 202218:19
Направиха повторен оглед на мястото на катастрофата с македонски автобус на АМ "Струма"
25 август 202219:13
Разследването на трагедията на "Струма" доказало поне две грешки на шофьора
06 февруари 202217:37
Крумовград 2:0 Славия, Патрик удвои
Ботев (Враца) надви десетима от Етър и продължава да мечтае за спасение
Костов: Феновете не трябва да събличат играчите, а да ги обичат
Капитанът на Реал Мадрид си тръгва след 23 години в клуба
Левски направи ключова стъпка към плейофите, ветераните блеснаха срещу Ямбол
"Контра": Ще има ли интрига за титлата след Реал Мадрид - Барселона
Свързани видеа
Сарафов: Няма причинно-следствена връзка между катастрофата на АМ „Струма“ и лошата маркировка
14 декември 202109:30
Найденов: Липсата на лиценз на автобуса-ковчег няма отношение към трагедията на „Струма“
28 ноември 202111:42
Комитова за трагедията на "Струма": Янев ме посъветва да не отивам, не съм се крила
27 ноември 202110:03
Богдан Милчев: Трагедията на АМ „Струма” я бяхме предрекли
27 ноември 202109:57
Проектант на пътища: Участъци от магистрала „Струма“ са недопустимо стръмни
27 ноември 202109:48
Прокуратурата за трагедията на АМ "Струма": Аутопсиите са готови, а пожарът не е от туби. Имало е 8-ми оцелял?
25 ноември 202112:00
Водещи новини
Димитър Главчев: Сега отговорност за българската външна политика носи този, който не подписа указа
19 април 202421:04
Картина от парламента: Росица Кирова от ГЕРБ спря микрофона на Мирослав Иванов от ПП, БСП заплашиха, че ще напуснат залата
19 април 202420:03
Освободени са трима заместник-министри
19 април 202417:28
Асен Василев: Когато някой ви плаши, се огледайте много добре защо се опитва да ви бръкне в джоба
19 април 202418:32
НС възложи на министъра на енергетиката да предприеме действия за предоговаряне на споразумението с „Боташ“
19 април 202418:57
Ивайло Мирчев за "Боташ": Големите евроатлантически тигри ГЕРБ и ДПС станаха малки тигърчета
19 април 202417:47
Цветанка Андреева, политолог: Беше ясно, че Радев няма да допусне Митов във властта
19 април 202417:58
Проф. Ива Христова: Над 250 са вече случаите на коклюш в страната и ще се увеличават
19 април 202418:46
Здравен експерт: Ваксинираните изкарват коклюша по-леко
19 април 202420:55