Експерт: Изпитващи са против новостите в изпитите за шофьори, защото ще секне хранилката

Pixabay
share

В сила влизат нови правила за изпитите за шофьори и нови наказания за водачите. Целта е да се премахне субективният елемент.

При теоретичното изпитване курсистите ще гледат интерактивни видеоклипове и след това ще трябва да отговарят на въпрос. При практическия изпит маршрутът няма да се определя от изпитващите. Гласова система ще навигира изпитвания.

Задържаха мъж, уреждал шофьорски книжки без изпит

Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, обясни в “Кой говори” по Дарик, че в момента тече тестови период по въвеждането на тези промени, тъй като “ако някой от нас сега е на изпит и очаква изпитващият да дава указания, както е било от сто годни, а изведнъж се оказва, че едно устройство определя накъде да кара, ако това внезпно се сервира, ще има отрицателен психологически елемент за курсиста”.

Георгиев също подчерта, че тази система ще премахне влиянието на субектния елемент. 

По отношение на видеоклиповете, той каза, че това ще премахне досегашната система, при която голяма част от курсистите са зубрели теоретични материал, а обучаващите не са правили консултации. 

Във връзка с практическия изпит експертът обясни: “Един таблет ще има и  преди стартиране на изпита кандидатът сам цъква - и се показва, примерно, от Дарик радио до “Света Анна”. По кои улици ще се премине казва навигацията. Но не се избира най-прекият маршрут, а идеята е да се обхванат задължителните елементи - обратни завои, леви, десни, и да обхване 25 минути от изпита”.

Георгиева разказа, че от курсистите е чувал как при подготовката не са карали с по-висока скорост от 20-25 км в час, а на трета предавка са превключали два пъти.

“В момента една голяма част от инструкторите не смеят да кажат, че харесват проментите, защото изпитващите ги тикат да протестират, иначе ще им секне хранилката”, обясни експертът. 

Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите при катастрофи, каза, че   първите две години около 25 процента от младите шофьори са рисков фактор и участват в катастрофи, което по думите му значи, че излизат неподготвени. 

Водещи новини

Още новини