Камарата на автомобилните превозвачи в България се оплаква от крайно недопустим начин на действие на служителите на Агенция "Пътна инфраструктура" и Агенция "Митници".
В свое отворено писмо те посочват, че двете институции продължават да "издевателстват" върху българския бизнес, като не разрешават шофьорите на камиони да напуснат границите на страната, преди да заплатят компенсаторна такса към АПИ или максимален тол за деня, когато е налично тол нарушение за тежкотоварния автомобил.
От Камарата подчертават, че многократно са определяли плащането на компенсаторна такса от 750 лв. за нарушение на стойност от няколко лева като обир.
Според тях на дневен ред стои и въпросът за истинността на установените тол нарушения.
От КАПБ отбелязват, че разполагат с множество сигнали за нередовно констатирани нарушения от тол системата.
Те са категорични, че е недопустимо български превозвач да не може да напусне пределите на страната, както и шофьор да бъде третиран като престъпник на границата, след като е чакал с дни, за да се нареди на заветното гише.
От Камарата определят като недопустим и факта, че шофьори на камиони се спират и биват принуждавани да заплатят максимален тол за деня дори и когато издаденият от АПИ електронен фиш се обжалва пред съда.
В същото време служителите на Националното тол управление почти напълно абдикират от своите задължения и след като не успеят да принудят водача да плати компенсаторна такса, го пращат на служителите на Агенция "Митници" и тук възниква логичният въпрос за какво са ни необходими т.н. тол полицаи, след като системата е електронна, право на контрол е предоставено на Агенция "Митници", а добавената стойност от служителите на НТУ на пътя липсва, отбелязва се в позицията.
Допълва се, че в последните месеци се е появил и нов детайл - заради несъвършенствата в тол системата в от АПИ изпращат писма на транспортните фирми, в които се пита кой водач е управлявал тежкотоварния автомобил в момента на нарушението.
От Камарата припомнят, че според българското законодателство акт не може да бъде съставен, без да е установена по безспорен начин самоличността на нарушителя. По тази причина те питат как се съставят електронните фишове и катове от АПИ и законни ли са те.
От КАПБ посочват и че в писмата си АПИ казва че ако не им бъде предоставена желаната информация, "същите ще бъдат изискани чрез Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".
"От кога Агенция "Пътна инфраструктура" възлага задачи на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"?", недоумяват от Камарата и питат какъв е механизмът, с който АПИ изисква от ДАИ да получи въпросната информация.
"От кога Агенция "Пътна инфраструктура" е репресивен орган, който вместо в полза на обществото е в ущърб на един от най-важните отрасли у нас?", питат риторично от Камарата и настояват за отговор кога българският превозвач ще има възможност да предекларира незаплатени тол сегменти, както в другите европейски държави, за да се избегне "рекетът" от АПИ.