Ще приключи ли навреме ремонтът на пътя за Банско? Крайният срок за асфалтиране е 30 ноември. Пътните строители работят денонощно по 36-километровото трасе, но заради влошаване на времето в следващите дни няма да могат да полагат асфалт. Пътят беше разширен и ремонтиран основно през 2007 година, а сега АПИ инвестира 42 милиона за рехабилитацията му. Освен самото трасе с нови мрежи ще бъдат обезопасени и опасните крайпътни планински скатове.
Основният ремонт на пътя за Банско продължава вече два месеца. Изцяло се подменя асфалтовото покритие, преработват се банкета и отводнителните канавки, ремонтират се, където се налага, и джоб-стените. От вчера започна монтирането на новите мантинели. А за да спазят сроковете, строителите работят денонощно.
Георги Павлов: "Вчера се върнахме от Гоце Делчев, те работеха до тъмно. Чистеха канавки, асфалтираха, горе долу свърши ремонта, иначе имаше много тапи. Час – час и половина ни е от началото на Разлог до Симитли. В момента положението е добре, не е като преди два месеца".
В участъка от Симитли до Предела е поставен само първия пласт неплътен асфалтобетон. В момента се полагат вторият и износващият пласт, а сигналисти регулират движението.
Иван Иванов: "Ще ни хване едно задръстване, там дето асфалтират, но то си е нормално, хората трябва да работят, докато не е завалял снега, иначе ще остане така, на мокро не се асфалтира".
В участъка от Предела до Разлог, който е 15 км, асфалтирането е завършено.
Иван Иванов: "И асфалта като гледам не е 5 см, ами е към 15-20, което е добре, защото като на някои места сложат 5-10 см и след два месеца го няма, та да, тука всичко е добре".
Заради дебелината на асфалта обаче, има голяма разлика в нивото на пътния банкет и самото трасе, а на много от отбивките полегат наклон не е направен.
Марио Димитров: "Пътят е в много добро състояние в момента, беше много зле преди години, надявам се да стане още по-добре, след като оправят банкетите, че сега асфалта е доста дебел и опасно е. Сутринта имаше мъгла и тъмно, няма маркировка, знаете какво е".
Венелин Дюлгерски: "Опасно е, когато няма маркировка, когато няма отстрани светлоотразителни знаци, трябва да се постави всичко, за да са безопасни пътищата. Нали затова плащаме винетки, затова плащаме данъци на тая държава, за да караме по хубави пътища".
До края на месеца трябва да приключи асфалтирането на пътя, обясниха от АПИ, след което при подходящо време започва и поставянето на маркировка. А след като месеци наред по международния път за Гърция пътна маркировка липсваше, в момента такава се поставя в участъка от Благоевград до разклона за село Брежани и от Кресна до Сандански. Тази година в Кресненското дефиле бяха монтирани гъвкави разделителни колчета.