В началото на октомври спира достъпът до старата платформа за електронни услуги на Националната агенция за приходите (НАП), напомнят от приходната агенция.
Повече от година старият и новият Е-портали работиха едновременно. През това време бяха прехвърлени всички потребителски профили и правата на достъп.
При преминаване към обновения Портал за е-услуги се запазват текущите достъпи на потребителите, притежаващи ПИК, без да се налага те да подават ново заявление или да посещават офис на НАП.
През последната година НАП разработи над 30 нови електронни услуги. Те са достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП) или с персонален идентификационен код (ПИК).
Сред най-новите услуги са: възможността с ПИК да се правят справки за контролни производства и за документите, връчени, получени или изпратени във връзка с ревизии и проверки, подаване на искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми, промяна на имейл и телефон за кореспонденция и други.
В новия Е-портал потребителите с КЕП с вписан идентификатор имат възможност за автоматичен достъп до своите електронни услуги и тези на други граждани или фирми, които представляват, без да се налага да подават заявление или да посещават офис на НАП.
Притежателите на електронен подпис могат също да предоставят на други лица с КЕП пълен или частичен достъп, който впоследствие може да бъде разширяван, като дадените права се отнасят за всички или за определени електронни услуги.