"От акцията, която обявиха тогава Рашков и Кирил Петков - обявиха война на рецидивистите на пътя, резултатът е, че жертвите са си същите, хората, които карат с наркотици и алкохол, са си същите. В крайна сметка в МВР кипи безсмислен труд, или по-скоро МВР този труд го симулира и го прави пред медиите", каза Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в предаването "Денят ON AIR".
Според него в МВР има тежък проблем.
"Държавно-обществената консултативна комисия трябва да бъде закрита, тя е паразитна структура без правомощия. Това е говорилня, в която всеки си казва някакво мнение. По всички радиа сега текат послания да караме разумно, тя участва във всякакви масови мероприятия. Тя се държи като НПО. Днес се обявяват 17 мерки, с които те щели да намалят жертвите, а вие представяте ли си да обявиш за мерки служебните си задължения", допълни Милчев в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той смята, че един от основните проблеми в момента е комуникацията между институциите.
"Защо МВР не обяви местата и пътищата, по които осъществяват контрол? Те смятат, че линейният контрол е да пуснеш полицай в движението. Лъсна "голият з****к" на МВР след инцидента, при който трагично загинаха двама колеги с автобуса, превозващ мигранти. Там след време ще излезе истината. В МВР няма никакво обучение за това какво се прави в ситуация, в която трябва да бъде спрян друг автомобил", възмути се експертът.
Милчев е категоричен, че ще минат години, докато МВР ще започне да действа в обществен интерес.
"През октомври 2021 година на Семерджиев е трябвало да му бъде повдигнато обвинение, а те са го решили административно. А кои са те? Две жени и един мъж от столичния КАТ. Сигналът, който е подаден до "Вътрешна сигурност" и до прокуратурата за това нещо, е подаден от служител на МВР, който Рашков незабавно го командирова във Видин. Рашков нищо не предприе по този случай", добави Богдан Милчев.
"Всичките министри, които сега са назначени, са назначени със 100 задачи от този, който ги е назначил. 100 лични задачи, те трябва да обслужат този, който ги е назначил, след което трябва да обслужат и себе си. Те мислят само и единствено за себе си", възмущава се гостът.
По думите му трябва да се промени моделът ни за пътната безопасност.