Има какво да се желае по отношение на транспортното обслужване на Костинброд, каза в ефира на Радио София Ивайло Георгиев - управител на БДЖ "Пътнически превози".
Той добави, че по линията София-Драгоман, Костинброд и Сливница са едни от населените места, които генерират най-голям брой пътници.
"Линията София-Драгоман е част от международен коридор и предстои обновяване на цялата железопътна линия, което ще се радваме да стане в близките няколко години. Има се предвид и всички прилежащи съоръжения и гари в участъка. Когато това приключи ще бъдем в състояние да предложим една значително по-добра услуга на гражданите на Костинброд", каза Ивайло Георгиев.
Той не се ангажира със срокове, в които ремонтът на линията ще се случи.
Всекидневно от Костинброд до София с влак пътуват около 100 души, добави и Георгиев и уточни, че придвижването е за около 25 мин.
Ивайло Георгиев каза още, че изградената до момента инфраструктура в България не позволява движението на високоскоростни влакове, а изграждането на нова е изключително скъпо.
"В момента максималната скорост на движение на влаковете е 130 км/ч, като значителна част от линията Септември – Свиленград е изградена за скорост 160 км/ч и е въпрос на време да се достави нов подвижен състав, който да го експлоатираме с тази скорост на движение", каза Георгиев.
На много места в страната обаче не може да се развие скорост по-голяма от 80-90 км/ч, поради природните дадености на България.