Въвеждат билет за време в градския транспорт на София

Булфото архив
share

Допреди COVID бележехме постоянно ръст на продажбите на превозни документи, което говори за нарастванията на пътуванията с градски транспорт на територията на нашия град. Оттук насетне общинският съвет създаде орган, който да създаде нова тарифна политика. В него участват представители на всички политически сили. Това заяви Зафир Зарков от Столична община, предаде репортер на Novini.bg.

С новите предложения ние допълваме досегашната тарифна политика. На първо място ще имате възможността да се прекачвате в превозните средства неограничено в рамките на определен период от време. Това е картата 30+, с която в рамките на 30 минути бихте могли да използвате цялата система на градския транспорт, да се валидирате във всяко превозно средство в рамките на това време неограничено, а след това да продължите пътуването си в последното избрано до последната му дестинация, обясни Зарков.

ЦГМ: Електронният билет може да се ползва само в рамките на деня

Тоест билетът за време предвижда възможността не да се возите само 30 минути, а да се возите 30 минути, сменяйки неограничен брой. На база направените анализи, ние видяхме какъв е интервалът на смяна на превозните средства, когато гражданите сменят повече от един, допълни председателят на СОС Георги Георгиев.

Цената, която ще предложим за тази карта ще е 1,60 лв. На досегашния билет му се дава една нова възможност, която го прави още по-атрактивен. В последното превозно средство, в което сте се валидирали можете да си довършите пътуването до последната спирка, без значение от времето, обясни Зарков.

Това е много голямо предимство за гражданите, че вместо за 1,60 лв. в първия автобус, после още 1,60 лв. в трамвая, сега ще можем да се движим по-дълго време реално на цената на билетчето от 1,60 лв., която не се променя, посочи Георгиев.

Втората опция е за хората, които ползват по-дълго време градски транспорт и би могло да им осигури прекачването не два пъти, а 3 или 4 пъти. Предложението ни е на същия принцип, но за 60 минути, коментира още Зарков. Тук предлагаме цената да е 2,20 лв. Основната ни идея е да привличаме повече пътници към градския транспорт.

Ситуацията в транспорта е много сериозна от началото на COVID ситуацията. ЦГМ губи около 60 млн. лв. на година. Имаме спад на приходите от превозни документи средно между 35-40%. Доста от градовете в Европа получиха сериозно финансиране, при нас няма, обясниха от Столична община.

Ще бъдат пуснати в продажба и пакетни карти 20+ и 30+. Те ще струват съответно 30 лв. и 40 лв.

Запазва се умната еднодневна карта. Тя нараства главоломно. Когато си плащате с банкова карта, след второто пътуване, третата валидация автоматично ви се таксува 4 лв., която е за цял ден.

Въвежда се възможността дневната карта да се трансформира в 24-часова карта. Това е от значение за хората, които си купуват карта на обяд или следобед, тя вече ще важи и за следващия ден, в рамките на тези 24 часа. Тук ще има и промяна на цената. Тя ще струва 6 лв. 48 часовата карта ще струва 10 лв., а 72-часовата ще се продава срещу 17 лв.

Предлагаме и пакети за нощния градски транспорт – 10 лв. за един месец, 20 лв. за три месеца и 50 лв. за шест месеца.


 

Водещи новини

Още новини