Приключи анализът на подводните снимки на корпуса на заседналия край Камен бряг кораб. Добрата новина е, че хамбарите на кораба, в които се съхраняват азотните торове, нямат пробойни, не е нарушена и целостта на резервоарите, в които има около 20 тона гориво. Това означава, че към момента опасност от екологична катастрофа няма.
Утре специализирана фирма ще направи оглед на морското дъно, за да се установи дали е възможно товарът да бъде прехвърлен с плаващ кран на друг кораб. След това корабът ще бъде провлачен до най-близкото пристанище.
На срещата днес е присъствал и представител на корабособственика, който е одобрил този план на действие. Над 2 часа товарният кораб от Украйна се е носил към брега, без да променя курса си.
"Корабът е бил на курс, при който е трябвало да влезе в системата за разделно движение, като направи поворот, който да го въведе в тази зона. Но корабът не е направил поворот и продължил да плава към брега", каза пред БНТ к.д.п. Милен Тодоров, директор на Дирекция "Ръководство на корабния трафик Черно море".
Нетипичното движение на кораба е наблюдавано от дежурните в Службата за управление на морския трафик, които неведнъж се опитали да се свържат с екипажа.
"Не са успели, направили са множество повиквания по УКВ и по други канали, но не е получена връзка с кораба. Никой на борда на кораба не е чул повикванията", обясни к.д.п. Тодоров.
Предварителна информация, че корабът плава към пристанище Варна, е била подадена от капитана. Следващата връзка с дежурните от Службата за управление на морския трафик е трябвало да стане при навлизане в контролираната от тях зона. На този етап има само хипотези каква би могла да е причината плавателният съд да заседне в плитчините край Камен бряг.
"Причината е загуба на концентрация на вахтените лица, които вероятно не са били наясно със ситуацията по някаква причини. Моето предположение е, че вахтата не е била в състояние да разбере какво се случва по някаква причина", каза к.д.п. Милен Тодоров.