Градушка помля Пловдивско след забрана за изстрелване на противоградови ракети

bulphoto (архив)
share

Градушка и порои удариха Пловдивско снощи. Нанесени са сериозни материални щети. Поне 7 населени места останаха без ток снощи. Силният вятър събори електрически стълбове и дървета.

Белозем е сред най-пострадалите населени места. Там са нанесени щети върху фасадите на сградите. Часове след бедствието хората не смогнаха да почистят щетите от бурята и градушката Заради снощното бедствие до ранния следобед днес голяма част от Шишманци остана без електричество – вятърът буквално е прекършил електрически стълбове.

В Ръжево Конаре, освен щетите по автомобилите и къщите, е унищожена напълно земеделска продукция. Собственикът на една от нивите е вложил близо половин милион лева в зеленчукопроизводството. След снощната стихия той, семейството му и още 150 души работници от съседните села, вече нямат поминък.

Порой, градушка и силен вятър удариха Павел баня

Над 40 земеделци в Ръжево Конаре готвят протест, след като ледената стихия унищожи реколтата им.

„Имаме ракетна площадка в населеното място. Разбрахме, че те имат абсолютна забрана за стрелба 53 минути, в които за нас това беше пагубно“, каза пред БТВ Гюрга Държанова.

От Агенция „Борба с градушките“ казаха, че полигоните са били подготвени и са започнали обработка на първите градоопасни облаци в 18 ч. По-късно обаче е издадена забрана за стрелба.

„В 19:16 ч. е дадена забрана от Центъра за координиране и използване на въздушното пространство за стрелба от ракетните площадки в пловдивска област и пазарджишка област. Причината е регулярен трафик на самолети на Летище Пловдив. Това ни казаха, забраната е снета около 20:15 ч. Близо 1 час не са обработвани градоопасните облаци“, обясни Цветелина Димитрова, главен директор на ИА „Борба с градушките“.

От РВД заявиха за bTV, че забраната за стрелба е била заради кацащ самолет на Летище Пловдив. Отнело е време, тъй като поетапно са спрени три полигона в района. Заместник - генералният директор на РВД Иван Дяксов подчерта, че това е стандартна процедура, която трябва да осигури безопасността на въздухоплавателното средство.

Водещи новини

Още новини