При монтиране на индивидуални водомери за ползване на топла вода, същите трябва да са с дистанционно отчитане. Тези промени в законодателството се отнасят само за водомери за топла вода и не отменят задължителното отчитане на консумираната питейна вода по предписанията на на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, информират от "Софийска вода".
Отчитането на топлата и студената вода се извършва всяко тримесечие, и минимум веднъж годишно - от проверител.
Проверителят обикаля адреси по график, обявен във фактурите които се изпращат, както и чрез съобщение, поставено на подходящо място - на вратите на етажната или индивидуална собственост. Посочени са точните дата, час и име на проверителя. В крайградски зони съобщенията се слагат на кметства и други установени социални места.
В определения период за отчет потребителите могат да подават самоотчет чрез профила си в сайта на дружеството, също на безплатния телефон 0800 121 21 или чрез мобилното приложение "Моята вода", в което са показани и съответните периоди за самоотчитане.
Водомерите за дистанционно отчитане на топла и студена вода не подават автоматично данни до "Софийска вода" АД. Ползвателят сам трябва да уреди преноса на отчетни данни със съответната фирма, от която е закупен уредът.