Омбудсманът: Хората са ощетени заради липсата на баланс между интересите на топлофикациите и потребителите

Кадър: Нова телевизия
share

"Не е мотивирано искането за увеличаване цените от страна на топлофикационните дружества, няма връзка между качеството на доставяната услуга и цената. КЕВР не могат да прогнозират точно, за изминалата година има надплатени 29 милиона от клиенти, това е доказателство за неточността на прогнозите", това зяви в предаването "Денят на живо" по Нова нюз омбудсманът доц. Диана Ковачева.

Според нея хората са ощетени заради липсата на баланс между интересите на топлофикационните дружества и потребителите, нещо което се изисква от закона.

"Ако регулаторът не се подчинява на закона, как изпълнява задълженията си? КЕВР трябва да а е независим. Чак през 2027 година се очаква хората да си плащат реалното потребление, досега се плаща по прогнозни цени. Топлофикация-София трябва да направи така фактурите, че да са разбираеми от клиентите, това е задължително по цял свят, така трябва да е и тук", категоричен е омбудсманът.

Защо поскъпва токът?

Доц. Ковачева все пак подчерта, че е успяла да накара Топлофикация-София да предоставя фактури, а не извлечения. За нея цената на тока също не е мотивирана, а има много жалби за токови удари, качеството на подаваната електроенергия не се подобрява, а трябва да има връзка между качество и цената на токата.

Омбудсманът информира, че вече пациентите ще получават текстово съобщение от Здравната каса за прекратена практика на личен лекар, за да могат да реагират навреме и да си потърсят нов. Тя каза това във връзка с честите случаи, когато пациенти внезапно остават без личен лекар, без да подозират за това.

По друг казус Диана Ковачева каза, че има жалби от родители и учители за неясни критерии за безплатното летуване на децата.

"Родителите искат да взимат участие в изработване на критериите, да има прозрачност и за туроператорските фирми", добави тя.

 

Водещи новини

Още новини