Затова какво може да се е случило по време на полета на МиГ-29 все още е трудно да се каже. Повече информация ще има, след като бъде извадена черната кутия на изтребителя. На борда му е имало и ракета, която помага за отчитането на резултати от стрелба и в нея също би трябвало да има информация за този трагичен полет. Това заяви пред БНТ Димитър Ставрев от сп. "Криле".
Той предполага, че самолетът е летял на височина от около 5 км и в стремежа си да догони целта си се е спуснал на по-малка височина.
"Липсват всякакви ориентири, по които да се извършва самолетоводене. Разчита се само на познанието на ударите и особено при нощни полети това е много трудно. Човек трябва да преодолее инстинктите си и да се довери изцяло на показанията на ударите затова и полетите през нощно време са смятани за едни от най-трудните в авиацията", коментира Ставрев.
В момента страната ни разполага с около 5-6 летящи МиГ-29, а падналият е част от тях. Ставрев коментира, че в страните на НАТО часовете за обучение са около 100.
"Направете си сметка какви компромиси се правят и какви подготовки се пропускат и не се извършва достатъчно", каза експертът.