Българският Червен кръст е открил Национален кризисен оперативен център в село Лозен с цел да подобри координацията на дейностите си на национално и регионално ниво, съобщиха от БЧК.
Създадена е и софтуерна система за управление и мониторинг при кризисни ситуации в реално време.
Трите основни функции на центъра, гарантиращи възможно най-ефективна реакция в отговор на евентуални бедствия, аварии и катастрофи, са организация, информация и техническа експертиза.
Центърът ще координира и специализираната подготовка за реакция при кризи, която ще включва планиране, тренировки, упражнения, както и дейности свързани с оценка, реагиране и възстановяване. Така ще може да бъде разработена и методология за обучение на различни целеви групи.
Кризисният център ще служи като централизирано звено за координация и реакция при кризи, поддържайки система за управление на информацията в реално време. БЧК продължава дейностите си в подкрепа на хората за справянето с пандемията - чрез националния онлайн чат за психосоциална помощ и чрез контактния център за подкрепа, разполагащ с национална телефонна линия - 0800 1 1466.