Перничани се оплакват от студени радиатори на омбудсмана

Булфото
share

Омбудсманът Диана Ковачева е изпратила втора препоръка в рамките на един месец до министъра на енергетиката Теменужка Петкова и председателя на КЕВР Иван Иванов, съобщи пресцентърът на институцията.

Омбудсманът настоява да бъдат предприети своевременни действия за контрол по отношение на "Топлофикация Перник" АД, с цел гарантиране сигурността на снабдяването с топлинна енергия на неговите битови клиенти и устойчиво изпълнение на показателите за качество на топлоснабдителните услуги.


Причината е, че само за два дни през миналата седмица - четвъртък и петък, в институцията на Омбудсмана са постъпили десетки жалби на перничани, които се оплакват от студено парно и липса на топла вода.


"За втори път в продължение на по-малко от един месец граждани на Перник поставят искане за осигуряване на качествено топлоснабдяване. В същото време, по повод отправена през декември 2020 г. препоръка за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, изпълнителният директор на "Топлофикация Перник" АД ме информира, че през същия месец дружеството е поддържало температурата на топлоносителя в съответствие с т.нар. температурен график. Работещите както в преноса, така и в производството на топлинна енергия осигуряват нормален режим на работа. Очевидно проблемът с предоставянето на топлоснабдителните услуги не е решен, за което свидетелстват десетките жалби, получени в рамките на два дни", отбелязва доц.Ковачева.


На 21 декември миналата година омбудсманът сезира по компетентност енергийния министър, председателя на КЕВР и изпълнителния директор на "Топлофикация Перник" АД Ясен Кацаров. Тогава тя настоя за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, включително засегнатите от лошото качество на услугата потребители да бъдат справедливо компенсирани.

Омбудсманът: Спешно трябва да се реши въпросът с гласуването на карантинирани лица

Ковачева отново настоява да бъдат взети необходимите мерки за обезщетение на засегнатите от лошото качество на услугата потребители, които са принудени да плащат и високи сметки за електрическа енергия, тъй като това за някои е единствена алтернатива за отопление.

Водещи новини

Още новини