АПИ обяви обществената поръчка за проектиране и строителство на първите 75,6 км от АМ "Русе - Велико Търново"

Pixabay
share

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществената поръчка за определяне на изпълнители за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км от автомагистралата "Русе - Велико Търново", съобщиха от пътната агенция.

Тръжната процедура е в две обособени позиции. В първата е участъкът от Русе до Бяла, а във втората обходния път на град Бяла. Прогнозната стойност на поръчката е 982,74 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е до 21 януари 2021 г. Документите за стартиране на процедурата са изпратени в Агенцията по обществени поръчки и предстои публикуването им.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" проектът за изграждане на АМ "Русе - Велико Търново" да бъде включен за финансиране от бъдещата програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.
Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе, при пътния възел с пътя Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода "Шипка". Обществената поръчка се обявява въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27, с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана. На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.
Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла, посочват от АПИ. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.

В обособена позиция 1 е участъкът от Русе до Бяла, с дължината 40,24 км. Тази отсечка ще започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе при пътен възел с пътя Русе - Силистра и ще завършва непосредствено след пътния възел с път т-5 при 40-ти км по автомагистралното трасе. Прогнозната стойност на поръчката за изработване на техническия проект и строителството (от км 0+400 до км 40+640) е 536 391 000 лв. без ДДС. Срокът е 2120 календарни дни.

В обособена позиция 2 е обходът на Бяла, с дължина 35,4 км. Той ще започва при 40-ти км, непосредствено след пътния възел с път т-5 при км 40+071 по автомагистралното трасе, и ще завършва при 76-ти км след пътния възел с пътя Гара Бяла - Плевен. Прогнозната стойност на поръчката за изготвяне на техническия проект и строителството (от км 40+640 до км 76+040) е 446 349 000 лв. без ДДС. Срокът е 1810 календарни дни.

АПИ апелира да сме внимателни на пътя, има ограничения

 


 

Водещи новини

Още новини