Продължава недоволството срещу изравнителните сметки на "Топлофикация - София". За проблема сигнализира и омбудсманът Дияна Ковачева, която не скри възмущението си от кашата.
"Топлинният счетоводител казва една сума, „Топлофикация“ – друга. Да си прегледат фактурите и да си оптимизират информация", коментира тя пред бТВ.
Ковачева потвърди, че е залята с жалби заради изравнителните сметки. Оказва се, че сумите, които са връщани, са твърде символични на фона на намаляването цената на природния газ.
На много фактури имало и краен срок за плащане - 14 септември. Абонатите обаче твърдят, че отчетите са закъснели.
"Накрая се получава някакво кредитно известие, изобщо каква е тази информация в 3 страници хартия. Представете си стресът, който изпитване. На получените писма няма пощенско клеймо, за да може те да докажат кога са ги получили", каза още Ковачева.
"Много хора се оплакаха, че възстановените суми са символични, очакванията бяха други. Необяснимо малки са. Да бъде попитана „Топлофикация“ как точно тя изчисли тези сметки след намаляване цената на природния газ. Хайде да разберем какво се случва!", коментира още омбудсманът.
Днес в парламента предстои изслушване на представители на Министертсво на енергетиката, Комисията за енергийно и водно регулиране, "Булгаргаз", Фонд "Сигурност на електроенергийната система" и топлофикационните дружества относно връщането на суми от предоговорената цена на природния газ за България и постъпили жалби във връзка с изравнителните сметки за топлинна енергия.