От утре по линии 63 и 66 до Витоша ще се движат само обновени автобуси, Евро 6, подходящи за движение в планински условия. Това каза пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова, предаде репортер на Novini.bg.
Миналата година пуснахме 10 реновирани автобуса, с тези стават 15 и могат да покрият изцяло двете линии, заяви тя.
Няма да се отказваме от старите автобуси още, те трябва да стоят за резерв, добави столичният кмет.
Работим усилено да подобрим достъпа до планината, затова освен обновените автобуси, вече трета година работи и програмата за обновени електрически велосипеди. Има и колонка за зареждане на електрически автомобили. Целта е да се дадат максимално много алтернативи за екологично пътуване към планината, посочи Йорданка Фандъкова.
Тези автобуси бяха закупени от Столичния автотранспорт със средства от общинския бюджет. Отпуснахме 1,2 млн. лева, за да можем да финализираме тази програма за обновяване на автобусите за Витоша, уточни тя.
Това са полутуристически автобуси и позволяват носенето на багаж - ски, раници - всичко, с което туристите са оборудвани. Работи се по въпроса да има автобуси, в които гражданите да могат да превозват своите велосипеди до Витоша. Местата са 55 седящи и 21 правостоящи, единствено първите седалки няма да могат да се използват до приключване на епидемичната обстановка. Надявам се да е комфортно на хората, обясни кметът на София.
Иначе продължаваме с амбициозната приграма за пиодмяна на старите превозни средства в София. Тази година бяха пуснати 13 нови трамвая и 15 нови електробуса, а следващата година очакваме 30 нови тролейбуса, с които да заменим "Икарус"-ите. В рамките на следващите две години още 30 нови електробуса ще тръгнат по линиите на София, заяви Фандъкова.
Тя обясни, че раздялата със зам.-кмета на София по строителството инж. Цветан Божинов, който вчера подаде оставка, е "по взаимно съгласие". Благодаря на инж. Божинов за работата, но малко по-бавно се работеше, отколкото ми се искаше. Затова поканих един от водещите специалисти - инж. Джоргов, който е по-скоро практик и на него дължим до голяма степен строителството на метрото. Надявам се да влезе с много бързо темпо, защото хората са нетърпеливи. Вече, когато започнем някакъв обект, хората очакват той да свърши, защото се притеснява движението. Но няка как да се реновират или да се изграждат нови булеварди, без това да изисква време, без да има изненади по време на строителството, каза още Йорданка Фандъкова.