В двата месеца на извънредно положение интересът към българската кухня е нараснал с над 200 процента, каза за БТА Мила Кръстева - основател на фондация "Mate Kitchen".
Данните са на база 163 000 изгледани видео рецепти в периода от март до май. Наблюдава се по-голям интерес и от българи в чужбина - САЩ, Испания и Германия.
Удвоил се е броят на готвещите мъже - от 11,3 процента преди кризата, до близо 23 процента. В същото време близо 65 процента от столичани са започнали да си готвят у дома.
При младите хора на възраст между 25 и 34 г. също има промяна. Според статистиката при близо 60 процента от тях е нараснал афинитетът към кулинарията, а при студентите (18 г.-24 г.) интересът е повишен цели два пъти. За сравнение, в групата 45 г.-54 г. този процент е само 24.
Двойно повече потребители са се интересували и от вегетарианските ястия. Над 85 процента е ръстът към изцяло растителните рецепти. Почти три пъти е увеличено и търсенето на кулинарни предложения с бюджет под 10 лева.
Изследването показа, че най-четените кулинарни идеи и съвети са насочени към това как да ангажираме децата в кухнята по време на извънредно положение, как да се боядисват яйца с подръчни материали, обобщи Кръстева.
След първоначалното запасяване, хората наблегнаха на нискобюджетни, простички и лесни рецепти. На по-късен етап си позволиха да експериментират и да опитат нещо по-сложно, посочи тя и цитира данни, според които немалка част от хората продължават да си готвят вкъщи, дори и след отварянето на заведенията.
Мила Кръстева припомни, че в деня на обявяване на извънредното положение, екипът на фондацията е започнал кампанията "Готвим вкъщи". Целта е била да се споделят нискобюджетни видео рецепти, подходящи за всяко българско семейство. В условия на криза това се оказало водещ фактор-64 на сто от най-посещаваните рецепти са с бюджет до 10 лева за четири порции.
Цялото изследване може да се види в интернет на страницата на фондацията.