Тол системата трябваше отдавна да тръгне и в тази връзка смятам, че директорът на АПИ бе несправедливо нахокан от премиера, защото проблемът е в общините. Те трябваше да се разберат с АПИ кой ще поддържа тези пътища. Това заяви в ефира на ''Здравей, България'' по Нова телевизия Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
,,Хората трябва най-накрая да разберат, че няма безплатен обяд. Населението трябва да е наясно - трябва да плащаме, за да спрем смъртта на пътя. Леките коли плащат чрез винетки или чрез данъците. Трябва да се плаща, иначе няма как да стане. Така че тръгването на тол системата е жизненоважно за нашата пътна безопасност'', обясни още той.
,,През 2010 г. Гърция беше на последно място по пътна безопасност. Но какво направиха те? За десет години въведоха тол системата, въведоха реформи и в момента е на първо място по брой намаляване на жертвите в катастрофи. Говорим за спад от порядъка на 45 процента. Ето защо когато съберем повече пари, ще инвестираме и по-добри средства в пътищата и инфраструктурата'', коментира Милчев.
Като друг генерален проблем по родните пътища експертът посочи маркировката.
,,90 процента от маркировката не отговаря на нормативните изисквания, което от своя страна дезориентира и натоварва шофьорите'', заключи той.