ДАЗД поеме управлението на националния телефон за деца 116 111

Pixabay
share

Държавната агенция за закрила на детето ще поеме управлението на Националната телефонна линия за деца 116 111.

Номерът, който е единен за цяла Европа, ще остане достъпен от цялата страна и напълно безплатен за обаждащите се. За поддръжката на линията ще бъдат назначени квалифицирани психолози, които да продължат да предоставят денонощно подкрепа и информация. Ползватели могат да са деца, юноши, техните родители, близки, както и граждани, търсещи информация или помощ по проблеми на деца. Ще продължи практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота да се сезират полицията и регионалните дирекции на Агенцията за социално подпомагане.

 

Директорът на ДАЗД: Злоупотребява се с името на институцията и социалните служби

 

За периода от 2009 г. до края на 2019 г. са били проведени 10 928 консултации с родители и 11 772 консултации с роднини и близки. Консултациите с деца са 119 530. Повечето обаждания от родители са касаели семейни проблеми (родителски права, конфликти между родители и отношения родител-дете), търсене на информация за социалните служби и за програми за закрилата на децата,  както и за подаване на сигнал за насилие над дете.

Децата най-често са се обръщали към телефонната линия с въпроси за отношения с връстници, създаване на приятелства при промяна на средата (преместване в друго училище или град). Част от обажданията са били свързани с любовни връзки и взаимоотношения, като в някои случаи са споделяли за насилие във връзката и опасни интернет запознанства, училищни проблеми и тормоз. Близо 5200 са регистрираните обаждания от деца за психосоциални проблеми – страх и тревожност, както и притеснения за психични заболявания. Всеки месец е била предоставяна подкрепа на средно 5-6 деца, които са искали да посегнат на живота си.

Водещи новини

Още новини