Над половината от пътниците в ЕС не са запознати с правата си

Pixabay
share

Европейската комисия публикува резултатите от проучване на Евробарометър относно правата на пътниците в Европейския съюз. Според него едва 43 % от гражданите на ЕС, които са пътували със самолет, железопътен транспорт на дълги разстояния, автобус или ферибот през последните 12 месеца, знаят, че в ЕС са въведени специални права за пътниците.

Проучването е проведено между 19 февруари и 4 март 2019 г. и в него са участвали 27 973 граждани на ЕС.

 

Какви са правата на пътниците при проблеми с полетите?

 

Адина Вълян, комисар по въпросите на транспорта, заяви: „Европейският съюз е единственият регион в света, където гражданите разполагат с пълен набор от права, осигуряващи защита по време на пътуване. Тези права обаче трябва да бъдат по-популярни и по-лесни за разбиране и прилагане. Също така нашите правила следва да носят по-голяма правна сигурност за пътниците и отрасъла. Ето защо Комисията предложи правата на пътниците във въздушния и железопътния транспорт да бъдат актуализирани. Сега е необходимо Съветът и Европейският парламент бързо да постигнат съгласие по тези предложения, за да се гарантира ефективна защита на пътуващите в ЕС“.

Правата на пътниците се определят на равнище ЕС. Те се прилагат от доставчиците на транспортни услуги, а националните органи отговарят за контрола по прилагането им. Различията в практиките между отделните държави затрудняват пътниците и те не винаги имат яснота към кого да се обърнат и какво да направят, особено предвид факта, че пътуванията им в ЕС са често пъти трансгранични. Комисията вече полага допълнителни усилия за внасяне на повече яснота по темата и за това пътниците да бъдат по-добре запознати с правата си. За целта тя прави законодателни предложения за правата на пътниците във въздушния и железопътния транспорт, издава насоки и предоставя редовна информация за съдебната практика в тази област. Също така Комисията започна кампания за повишаване на осведомеността.

Водещи новини

Още новини