Вървят последните стъпки към въвеждането на тол системата. В най-скоро време тя трябва да заработи. Протестът дава възможност за търсине на още по-активен диалог, за да намерим решение. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на АПИ в ефира на бТВ.
"Протестът дава възможност за търсене на още по активен диалог. Необходими са стъпки в посока намиране и търсене на консенсус", каза той. Пътната инфраструктутра има нужда тол системата да бъде въведена, за да се създаде един модел на финансиране, тя трябва да се развива, смята експертът.
По думите му трябва да се постигне модел, който наистина да има смисъл за инфраструктурата. "Имаме най-ниските тарифи в европейски план, изключвайки Полша", каза експертът от АПИ.
Той обясни, че диалогът с превозвачите е бил активен, но не са достигнали съществен напредък и по тяхно предложение например е преструктурираната тарифата за автобусите, каза Асенов.
"Съвмествно със Световна банка направихме нов анализ за влиянието на тол системата върху хранте и цените на свтобусния транспорт", обясни той.
"Прогнозираме 450 млн. лв. само от тол такси като евентуално и от винетни стикери още 270 млн. лв. се събират около 700 млн. лв., което е критичният минимум, който да осигури възпроизводство на пътна инфраструктура", обясни пътният експерт.