Родителите се нуждаят от съвети за дигиталните рискове. Това сочи проучване по проект по програма Еразъм+ с плевенско участие, съобщи Иванка Ватева от участниците.
Тя уточни, че крайният резултат на проекта ще бъде многоезичен наръчник в областта на медийното образование, под формата на уеб-базирано приложение. Координатор на проекта е сдружение "Правото в Европа", Йена, Германия, а партньорите са от Люнебург, Германия, от Гърция, Словения, Австрия и сдружение "Учебна работилница - Европа" от Плевен.
Необходимостта от европейско образоване на родителите по отношение на медийните им умения, но най-вече на тяхното медийно образование, нараства, посочи Ватева. Децата бързо осъзнават, че са по-добри от родителите си в тази област и така възниква семеен проблем, поясни тя.
Това са изходните аргументи за проекта "@home". Те се потвърждават от анкетно проучване. Анализирани са резултатите от участвали 551 души от петте страни - родители на общо 872 деца. Разглеждат се 14 въпроси, в които анкетираните са имали пет възможни отговора. Средно 90 на сто от тях са били заинтересовани от проекта. По отношение на темите "Кибертормоз", "Качване на снимки онлайн", "Гейминг", "Сигурност в Интернет", "Настройки за сигурност", "Кражба на идентичност в Интернет" и "Какво се случва с моите данни" е налице най-голяма потребност от образоване. Повечето участници искат практически съвети, изтъкна Ватева.
Настройките за сигурност са усилено търсени при 95 на сто от всички анкетирани. Особеност тук е, че в България всички запитани - 100 на сто, проявяват интерес. Най-малко информация е необходима на родителите за най-използваните онлайн медии, посещавани и от тях почти всеки ден. Въпросът за сигурността в Интернет е тема, към която е показан най-голям интерес - близо 96 на сто от анкетираните се нуждаят от информация по нея.