Метрото е най-проверяваният инфраструктурен обект. Не веднъж съм казвал, че нашето метро е над средноевропейското. Това обяви инф. Стоян Братоев, изпълнителен директор на Метрополитен.
"Без да се увличаме в лукс, но с едни добри архитектурни решения", посочи Братоев.
Той обясни какво още се очаква. От участието му в БНТ стана ясно, че третият лъч на метрото пък не се е забавило. Строителството е завършено, но има довършителни тестове. Първите две метростанции са завършени. Другите завършват сега от първия етап, а догодина ще завърши етапът от "Красно село". Трябва да се направят тестове на автоматиката.
"За съжаление броят на колите в София расте с всеки ден. Метрото обаче облекчава трафикът. Ефектът е транспортен. Влаковете се движат с постоянна скорост и графикът е до секунди. Средната скорост на предвиждане е с до 80 км/ч. Няколко пъти по-бързо отколкото с кола. Софиянци икономисват часове от това, че ползват метро. Другото е екологическата ефективност", категоричен беше инж. Братоев.