Не си знаем правата при теглене на кредит

share

Хората масово пропускат да се запознаят с всички условия при получаването на кредит, показва интернет анкета за правата на клиентите при ползване на финансови услуги, проведена от Комисията за защита на потребителите (КЗП).

В допитването са участвали общо 1699 души, съобщи Емилия Елчинова, главен директор на Главна дирекция „Контрол на пазара”.

Повече от половината от анкетираните не знаят какво значи годишният процент на разходите, както и че имат право в 14-дневен срок след подписване на кредита да се откажат, без да посочват причините за това.

58% от потребителите пък не са наясно, че могат да не заплатят финансова услуга от разстояние, ако изрично не са я получили. 52% все пак са наясно, че в салона на банките би трябвало да има пълна информация за кредитите. Над половината от анкетираните са наясно колко ще платят в края на периода. 80% заявяват, че са направили проучване на банките. 63% казват, че могат да се обърнат към КЗП, когато има спор между тях и банките.

В последните години доверието на българския потребител към КЗП расте, заяви председателят на Комисията Веселин Златев. През 2011 г. са получени 21 000 жалби, от които са уважени 16 000, уточни той и допълни, че са извършени 16 000 инспекции.

70% от жалбите са основателни. Най-много са срещу мобилните оператори, следват тези срещу различни видове услуги, качеството на туристически услуги и закупуване на стоки. Има оплаквания за това, че липсват етикети на български език на стоките. Има и жалби относно рекламации. Те са около 60–70% от оплакванията.

Водещи новини

Още новини