Всички тези проблеми, с които гражданите се сблъскват при фирмите за бързи кредити, се оформят като сериозен социален проблем. По този начин хората изпадат във финансово блато, а фирмите за бързи кредити реално се превръщат във фирми за бърз крах. Това заяви омбудсманът Мая Манолова по време на форум, касаещ проблемите на гражданите с бързите кредити, предаде репортер на Novini.bg.
,,Има всевъзможни такси за плащане, които в повечето случаи са несправедливи спрямо българските граждани. Една такава например е таксата "гарант", при която, ако гражданинът не може да си намери гарант, кредитът му се оскъпява многократно. Други такива такси са такса за оценка на кредитния риск, такса "ангажимент", такса за извънсъдебно събиране на просрочен кредит... тоест хората си плащат за един вид тормоз и по този начин се засягат определени конституционни права на гражданите'', подчерта Манолова.
,,Отделно има и договори без погасителен план, такива с празни полета и договори, при които клиентът няма условията за бързото кредитиране'', посочи още тя.
,,Основните проблеми са най-вече в липсата на какъвто и да е контрол от страна на държавните институции. Едно от решенията би било въвеждането на лицензионен режим на фирмите за бързи кредити. Законът за частен фалит за гражданска несъстоятелност също е от жизненоважно значение за гражданите, за да имат втори шанс да продължат живота си'', допълни омбудсманът.
,,Искам за всички да е ясно, че ние не сме против тези фирми и не искаме да възпрепятстваме да изпълняват функциите си, защото те имат своето място на българския финансов пазар, но те трябва да спазват правилата и законите'', уточни в заключение Мая Манолова.