Заявките за достъп до електронните услуги на Националния осигурителен институт (НОИ) вече са близо 10 милиона годишно. Това показва анализ на институцията за предоставените онлайн справки и административни услуги през 2018 г. Статистиката отчита, че само за 12 месеца общият им брой е нараснал с повече от един милион. Докато през 2017 г. потребителите са ползвали онлайн услугите 8,7 милиона пъти, то през 2018 г. числото надминава 9,9 милиона. Това прави увеличение от над 13%.
Електронната услуга с най-голямо нарастване е „Справка за социално осигуряване по ЕГН – текущо състояние“, чието потребление се е увеличило драстично и е достигнало 712 032 пъти през миналата година. Сред справките със сериозно увеличение на използваемостта са още „Справка за изплатени парични обезщетения за безработица“ и „Справка за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица“, като заявките за тях са нараснали съответно с 57,7% и 36,5%.
Изчисляването на прогнозен размер на пенсията също е привлякло повече потребители - електронния калкулатор е ползван 689 847 пъти или с близо 28% повече от предходния период. На стабилни нива остава и най-популярната е-услуга на института – „Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО)“. За поредна година клиентите са се възползвали от нея над 5 милиона пъти.
Данните сочат още, че общото потребление на административните електронни услуги на НОИ се е покачило двойно.
През интернет страницата си Националният осигурителен институт предоставя достъп до над 70 е-услуги - онлайн справки със свободен или ограничен достъп, електронни административни услуги и различни форми за контакт. Чрез тях голяма част от клиентите на НОИ могат да получат търсената от тях услуга бързо и без да се налага да посещават офисите на институцията.