Какви жалби постъпват най – често в Комисията за защита на потребителите и как да се предпазим да не станем жертва на нелоялна търговска практика, обясни пред Novini.bg председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
„Стремим се да проверяваме адекватно всеки един проблем, който е адресиран към нас от потребители, пазаруващи в интернет. Най – честите оплаквания на потребителите са свързани с нарушаване на основни права – забавяне на доставки, непризнаване на правото на отказ, което е 14 дни, административни нарушения има понякога“, съобщи Маргаритов.
Той даде и практически съвет на потребителите: „Нека да преглеждат внимателно съдържанието на електронния магазин, да се уверят, че я има базовата информация за връзка с този, който администрира съответния магазин, че могат да осъществят директен контакт, да зададат допълнителни въпроси, ако не всичко е ясно“.
„Да се проверява какъв е произходът на търговеца, който е регистрирал своя домейн, защото невинаги това, че окончанието е .com, .eu или дори .bg означава, че търговецът е базиран в съответното пространство, което първоначално асоциираме с тези окончания”, посъветва още Маргаритов. „Съществуват например справочни портали, като например Who.is, където при въвеждането на данните на електронния търговец, можете да получите информация коя е държавата на неговия произход. Когато сме добре ориентирани, по-трудно бихме могли да станем жертва на нелоялни търговски практики”, каза още той.
Маргаритов призна, че жалбите срещу онлайн търговците зачестяват, защото и все повече хора пазаруват по интернет, но това по думите му изобщо не трябва да звучи стряскащо и напомни, че КЗП винаги е насреща.
Цялото интервю с председателя на КЗП Димитър Маргаритов може да видите и ТУК.
По материала работиха Галя Георгиева и Десислава Станева