Не може да има таван на обезщетения при смърт на пътя. Това е недопустимо. Има директива на ЕС от 2009 година, където са сложени лимитите. Не може да се въвеждат нови ограничения. Просто не би трябвало това да се случва. Според мен или вносителите на промените са били сериозно подведени, или става дума за истински гаф.
Това сподели в сутрешния блок на БНТ адвокат Петя Керанова във връзка с внесените промени в Кодекса на застраховането, предвиждащ таван на обезщетение от 20 000 лева при смърт на пътя.
,,Представете си следната ситуация. Случва се някакъв пътен инциден с жертви, съдът решава да бъде изплатено обезщетение от 100 000 лева, а застрахователят дава 20 000. Какво се случва тогава? Случва се това, че всички данъкоплатци ще изплащаме това, което застрахователят би трябвало да плати. Освен това застрахователите не знам да са положили някакви усилия в намаляване на войната по пътищата'', коментира още адвокатът и припомни, че компенсации от порядъка на 15 000 или 20 000 лева се изплащаха около 2004 година.
Според нея хората, които предизвикват най-често транспортни произшествия, са такива с административни нарушения, или дори криминално проявени.
,,Тези хора би трябвало да плащат по-висока застраховка "Гражданска отговорност'', посочи Керанова.
,,Не може да се сложи сложи цена на страданието, цена на човешкия живот. Защо Менда Стоянова предлага таван от 20 000, а от бранша - 40 000 лева? Нещо ми лъха на лобизъм'', коментира по темата експертът по пътна безопасност Настимир Ананиев.
,,Справедливо би било джигитите да плащат по-висока "Гражданска отговорност" от рода на 500-600 лева, а другите, които караме нормално и спазваме законите по пътищата, да плащаме далеч по-малко'', заяви Ананиев.