Поредната подкрепа за кандидатурата на Манолев за министър

share

Ден, след като 14 неправителствени организации се обявиха в подкрепа на Александър Манолев, както и същото сториха от Конфедерацията на работодателите, зад неговата министерска кандидатура застана и транспортният бранш. 

От Съюза на международните превозвачи (СМП) и Българската асоциация на сдруженията на автомобилните превозвачи (БАСАТ) изпратиха отворени писма, адресирани до премиера Бойко Борисов, в подкрепа на Манолев. Копия от писмата са изпратени и до редакцията на Novini.bg. 

От браншовите организации посочват, че Манолев познава проблемите на отрасъла и е професионалист.

По-важното, според тях е, че той има две много важни качества – като зам.-министър е изключително добре започнат с държавния апарат и притежава необходимия административен опит. Второ – Манолев е външен на конкретния сектор и именно затова е „далеч от интересите на различните субекти в сектора“, се казва в писмото на БАСАТ, което продължава така: „Което ни дава основание да считаме, че ще работи безпристрастно в името на транспортния сектор“. 

И в двете писма се говори за риска от застрашаване функционирането на въпросния транспортен сектор и то на фона на предстоящото разглеждане на пакети Мобилност I и Мобилност II в Европейската комисия. Рискът идва от забавянето на работата и евентуалните сътресения в транспортното министерство, ако то продължи да стои „на изчакване“, без стабилно ръководство. 

Точно това беше причината мнозина анализатори да съзрат опит на определени кръгове да „ударят спирачки“ на кандидатурата на Манолев. Припомняме, че той лично се отказа от номинацията и определи като мотив за това появили се публикации, които квалифицира като „координирана атака със скалъпени обвинения“. 

След като експерти от Института по пътна безопасност вчера се обявиха в негова подкрепа, а днес това сториха и браншовиците, на преден план отново се появиха въпросите около опита за дискредитиране в публичното пространство. 

Според мнозина появата на информацията за ПТП, в което е замесено името на Манолев, е добре координирана във времето. Все пак тя не е от вчера или онзи ден, но става публична именно след номинацията му. Напомняме, че той не става известен сега, нито е бил маловажен за държавата, Манолев и към момента е зам.-министър на икономиката – тоест фигура от най-голямо обществено значение. 

В последните дни немалко хора от транспортния сектор, а и от досегашния сектор на Манолев, които познават работата му, изразяват недоумение защо е обстрелван с „новини“ за събития, доказани от съда, че не са се случили по негова вина; и второ – защо тези „новини“, след като не са никак нови, се появяват именно в този момент и дали щяха да си останат неназовани при други обстоятелства.

В публичното пространство се появиха тези, подкрепени с няколко факта, започвайки с това, че съдът, свидетелските показания, няколко експертизи и (най-важното) видео запис, са единодушни: няма съприкосновение между автомобила, управляван от Александър Манолев, и жената, която пресича булеварда. 

Втори факт – Манолев не се опитва да се измъкне. Той лично подава сигнал на спешния телефон 112. Остава на място и изчаква идването на линейка. 

Трети факт е, че колата, управлявана от Манолев, е с чуждестранна регистрация. Според застрахователни експерти и следователи, при подобни случаи нерядко може да се говори за жаргонния термин „апетитна за съдебно дело“. 

Важна подробност е, че има заведено гражданско дело от брата и съпруга на (в последствие) починалата жена и те искат обезщетение, но не от Манолев, а от Националното бюро на българските автомобилни застрахователи за претърпени вреди.

Четвърти факт – съдът категорично отхвърля всяка причинно-следствена връзка между инцидента и фаталния край – пострадалата е починала повече от половин година по-късно. 
 

Водещи новини

Още новини