Решението на властта да има колани във всички автобуси - некомпетентно

gettyimages
share

Решението на българските власти всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно. В един момент може да се окаже, че "тези колани, поставени по неправилен начин, биха застрашили живота на хората повече, отколкото ако ги няма". Това предупреди пред БНР Магдалена Милтенова, която е председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

По думите ѝ, подмяната на седалките в по-старите автобуси, в които няма обезопасяващи колани за пътниците, означава конструктивно изменение. Когато по-старите автобуси са произвеждани, са правени съответните изпитания за тежестта на седалките и отстоянието между тях, обясни тя и допълни, че няма как да се установи "кой автобус е бил произведен с колан и кой не".

"Новите автобуси от 2008 г. насам са оборудвани с колани, но в Европа всички автобуси отпреди 2008-а продължават да се движат", посочи Милтенова, според която "вероятно ще бъдем първата държава в Европа, която ще иска задължително поставяне и монтиране на нещо, което не е фабрично произведено".

Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани беше лансирано след тежката катастрофа край Своге.

"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Магдалена Милтенова.Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак "40" съвсем не решава проблема", смята Милтенова.

Според нея варовикът, който беше открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление.

Водещи новини

Още новини