Автобусът поскъпна заради дизела

share

Билетите в междуградските автобуси поскъпнаха с 1-2 лева, показа проверка на “Труд” сред големите превозвачи.

Първи вдигнаха цените от “Юнион Ивкони”. Компанията ги увеличи средно с 8-10 на сто от 23 януари. Причината е поскъпването на дизеловото гориво, чиято цена стигна 2,68 лв./л. От два дни на по-високи цени вози и “Карат - С”. “При нас средното увеличение е с 5%”, каза шефът на компанията Миролюб Столарски пред “Труд”. “Поскъпнаха както горивата, така и гумите и застраховките. Друг въпрос е, че пътниците са между 9 и 12 души на курс за различните дестинации”, обясни Столарски. Според него дори и след увеличението разходите за гориво няма да могат да се покрият. Надяваме се през лятото, когато пътуват повече хора, да компенсираме", добави той.

“Етап Адрес” и “Груп” все още не са вдигнали цените, но и те ще го направят от понеделник, съобщи пред “Труд” шефката на двете компании Галя Топалова.

За най-дългите дестинации София - Варна и София - Силистра цената се повишава от 30 на 32 лв. С 2 лв. поскъпват и билетите до Бургас. За по-близките курсове увеличението е с 1 лв. “Както е тръгнало, до края на годината дизеловото гориво ще стигне 3 лв. за литър”, коментира Топалова. Тя също смята, че увеличението не е достатъчно да компенсира разходите, но фирмите в бранша били принудени да държат цените ниски заради “незаконните” отстъпки, които предлагат от БДЖ. Във влака ученици, студенти и пенсионери ползват 50% намаление.

“Никой не се е засилил да вдига цените на такситата и едва ли това скоро ще стане.” Така коментира вчера пред “Труд” шефът на браншовата организация “Съюз Такси” Кирил Ризов информациите за поскъпване и на таксиметровите услуги.

“Абсурдно е цената на таксиметровите превози в София да бъде вдигната от 59 ст./км на 90 ст./км, както искат от компанията “Такси С Експрес”. Който вдигне първи цените, ще фалира”, обясниха от бранша с жълтите коли. Проблемът е, че най-голямата такси компания в София “О Кей Супертранс” засега не смята да пренастройва апаратите на по-висока стойност.

В столицата тарифите за превоз не са пипани от 6 г., като поне от 3 г. се говори за поскъпване. Фирмите обаче се дебнат и никоя не иска да е първа. Комисията за защита на конкуренцията пък ги дебне за картелиране при определянето на тарифите. Антимонополното ведомство веднъж вече прави проверка за синхронизирано поскъпване.

Водещи новини

Още новини