Шофирането в тези тежки условия може да бъде сериозно предизвикателство. Автомобилният състезател Румен Дунев заяви в ефира на Нова Телевизия, че при заснежено пътно платно шофьорите трябва да са с добре подготвени автомобили, включително със зимни гуми. „КАТ залагат 4 мм дълбочина на грайфер, което дава възможност и на автомобили с летни гуми да пътуват, но това е доста рисковано”, каза той.
Освен това експертът посъветва шофьорите да преценяват внимателно дистанцията спрямо останалите участници в движението, както и да внимават със скоростта. „Колкото е по-голяма скоростта на движение, толкова по-голяма трябва да е дистанцията с предния автомобил”, обясни той.
„При зимното шофиране е много важно автомобилът да се движи плавно, като за целта водачите трябва плавно да работят, както с волана, така и със спирачката и съединителя. Потеглянето в снежни и заледени участъци трябва да става с плавно отпускане на съединителя, така че автомобилът да има сцепление, а когато се налага да се изкачи наклон, е желателно автомобилът да се засили малко повече, така че инерцията му да помогне изкачването на наклона. Ако се налага спускане по заснежени и заледени пътища, трябва да се търси неотъпканата част на снега – там автомобилът има най-голямо сцепление. Ако случайно шофьор попадне в поднасяне на автомобила, той трябва да контрира с волана в обратна посока на занасянето и в никакъв случай да не скача на спирачките”, обясни състезателят.
Какво да правим, ако закъсаме в дълбок сняг? Специалистът заяви, че обикновено, когато автомобилът с висока скорост напусне пътното платно, снегът, който е под него, повдига дъното на колата и тогава с или без стабилизираща програма „излизането му е почти невъзможно”. „За целта е необходимо с налична лопатка да се изчисти под автомобила”, каза Румен Дунев.
„Много важно нещо е там, където се случват такива поднасяния или излизания от пътя, да се обезопаси по някакъв начин, и да се предупреждават останалите участници в движението”, подчерта състезателят.